مهدی نظریان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول پروژه بزرگراهی بهشهر-قوچان ۶۶۰ کیلومتر است که در سال های متمادی بخش های مختلف و پرترافیک بر اساس اولویت به بهره براری رسیده و اکنون ۹۰ کیلومتر باقی مانده است که ۳۰ کیلومتر از آن در خراسان شمالی است.
وی با بیان اینکه پیمانکاران و مشاوران این پروژه ۱۳ هزار میلیارد ریال طلب دارند، کمبود اعتبار را از مشکلات اساسی برای اجرای طرح عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا بخش های باقیمانده طرح، بر اساس اولویت و بارترافیکی، در برنامه تکمیل قرار گیرد.
نظریان گفت: امسال برای اجرای این طرح بزرگراهی، هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد و با تخصیص 100 درصدی اعتبار این پروژه، باز هم در خرید و تامین قیر با مشکل مالی روبه رو هستیم.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمالشرق کشور اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و دستوالعمل ابلاغی وزارت راه و شهرسازی قیر رایگان به پروژه های راه روستایی اختصاص می یابد و طرح های راهسازی بزرگراهی باید این مصالح را به صورت آزاد خریداری کنند .
نظریان خواهان تجدید نظر مجلس شورای اسلامی نسبت به این مصوبه در بودجه سال آینده کل کشور شد.
وی خاطرنشان کرد : محور سراسری بهشهر – گرگان– بجنورد- مشهد یکی از پرتردد ترین محور های اصلی کشور محسوب می شود که از نظر ترانزیت بار به شمال شرق کشور و کشورهای آسیای میانه و هم تردد زوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) از اهمیت بالایی برخوردار است.
نظریان کمبود اعتبار و عدم تخصیص به موقع بودجه، گرانی قیر و سایر فهرست بهاء اجرای طرح های راهسازی را دلیل اصلی عدم تکمیل چهار خطه محور بجنورد- جنگل گلستان طبق برنامه ریزی اعلام کرد.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال شرق کشور افزود: تلاش داریم تا در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، ۹ کیلومتر از ۳۰ کیلومتر باقی مانده این محور در خراسان شمالی در ورودی چمن بید، نیمه دوم امسال به بهره براری برسد.
طرح چهار خطه محور بجنورد- جنگل گلستان از شریان های اصلی ارتباطی خراسان شمالی به استان های شمالی کشور و تهران محسوب می شود که طرح چهار خطه آن از دهه ۸۰ در دستور کار قرار گرفت که هر بار به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار نیمه کاره ماند.