شیراز-ایرنا- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول مدتی که عنایت الله رحیمی استاندار فارس سکان هدایت مسائل اجرایی استان را به دست گرفتند همکاری و تعامل بسیار خوبی بین نمایندگان و وی برقرار شد و امیدواریم همین روندی که در استان دنبال می شود با همه جهت گیری ها تداوم یابد.

به گزارش ایرنا، جعفر قادری پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی شهرک صنعتی خصوصی شیراز افزود:در سایه این تعامل و هم افزایی، توانستیم هم در سطح ملی و هم در سطح استانی و منطقه ای شاهد اقدامات قابل توجه و اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: انشالله در بحث انتقال آب و فراهم کردن زیرساخت های جاده ای و ریلی و دیگر فعالیت ها نیز قدم های منسجمی برداشته شود.
قادری اظهارداشت: انجام این اقدامات امکان و فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری های بعدی فراهم می کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ابراز کرد: امیدواریم همین روندی که در استان دنبال می شود با همه جهت گیری ها و سمت و  سوهایی که وجود دارد ادامه پیدا کند و روز به روز شاهد توسعه بیشتر استان فارس باشیم.

شکل گیری بستر مناسب برای ایجاد شهرک های صنفی در فارس
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در ادامه یادآور شد: با حمایت ها و تلاش بی وقفه استاندار  فارس بستر مناسبی برای ایجاد شهرک های صنفی مهیا شد و مدتی قبل هم فاز نخست شهرک های صنفی وابسته به مجموعه امور صنفی اجرا شد.
وی گفت: انتظار است شرایطی برای اجرایی شدن فازهای بعدی این شهرک‌ها هم فراهم شود تا بتوانیم واحدهای آلاینده و واحدهایی که هم سنخ هستند را در این شهرک ها در اطراف شیراز مستقر کنیم.
وی عنوان کرد: تجمیع و هم افزایی واحدها در کنار هم این امکان و فرصت را فراهم می کند تا این واحدها بتوانند از ظرفیت یکدیگر بهره مند شوند.
قادری افزود: دستگاه های اداری هم نقش بسزایی در پیشبرد این امور دارند و با همکاری دستگاه های اداری می توانیم کارها را در کمترین زمان به سرانجام برسانیم.

نگذاریم سرمایه‌گذاران از شیراز و فارس بروند
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین گفت: باید شرایطی فراهم شود که شاهد خروج و کوچ سرمایه گذاران از استان فارس نباشیم.
وی گفت:  در حال حاضر بحث دسترسی به زمین به عنوان یکی از عمده ترین معضلات و مشکلات شیراز به شمار می رود و سرمایه گذاران بسیاری مراجعه کرده اند که متأسفانه نتوانستیم زمینی را برایشان تأمین کنیم و این مسئله باعث شده که اکثر سرمایه گذاران سرمایه خود را به مناطق دیگر منتقل کنند.

لزوم برقراری امکانات یکسان برای شهرک‌های صنعتی دولتی و غیردولتی
قادری با اشاره به کلنگ‌زنی شهرک صنعتی غیردولتی در این آیین ادامه داد: بدون شک راه اندازی این شهرک صنعتی خصوصی قدرت مانوری را برای سرمایه گذاران فراهم می کند و این زمین ها که در اطراف شیراز واقع شده اند در بهترین کاربری خود مورد استفاده قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: ما طرحی را در مجلس ارائه داده ایم و بر اساس این طرح قصد داریم که امکانات و تسهیلاتی را که برای شهرک های صنعتی دولتی وجود دارد، برای شهرک های صنعتی غیردولتی هم فراهم کنیم تا شهرک های صنعتی دولتی و غیر دولتی از نظر برخورداری از امکانات از شرایط یکسانی برخوردار شوند و تفاوتی بین آنها وجود نداشته باشد.
وی با اعتقاد به اینکه باید قدرت و امکان مانور را برای سرمایه گذاران پیشبینی و فراهم کنیم، گفت: هرچند که ما باید تلاش کنیم تا واحدهای صنعتی در شهرستان های مختلف استان فارس توزیع شود تا مناطق محروم نیز بتوانند از حضور واحدهای صنعتی استفاده کنند. اما شرایط نباید به گونه ای پیش برود که در رقابت با سایر استان ها، صنعتگر و متقاضی سرمایه گذاری در استان فارس مجبور شود سرمایه و واحد خود را از استان فارس به استان های دیگر منتقل کند.

وی با بیان اینکه هیچ سرمایه گذاری را نباید تنبیه یا متحمل هزینه اضافی کنیم،گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که مشکلات و محدودیت هایی که درشهرک صنعتی بزرگ شیراز وجود دارد به حداقل برسد و مشکلات مربوط به آب و برق شهرک صنعتی سروستان ۲ نیز برطرف شود.
او ادامه داد: شهرک صنعتی دارویی بیضا نیز فرصت بسیار خوبی برای استان فارس ایجاد می کند که مشکلات مربوط به این شهرک نیز می بایست هرچه سریعتر مرتفع شود.

پیگیری ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در زرقان
قادری بیان داشت: در شهرستان زرقان نیز پیگیرهای لازم برای اختصاص یافتن زمینی برای ایجاد شهرک صنعتی غیر دولتی انجام شده است.
وی ابراز کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه های مختلف بتوانیم در چهار طرف شیراز از شمال، جنوب، شرق و غرب امکان و قدرت مانور را برای سرمایه گذران مهیا کنیم.

عملیات ساخت شهرک صنعتی غیردولتی پنجشنبه در آیینی در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی شیراز آغاز شد.
بنا بر اعلام سازمان صمت فارس، این شهرک صنعتی غیر دولتی در زمینی به مساحت  ۲۰۰ هکتار و با میزان سرمایه گذاری۱۴ هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد.
بر این اساس، پیش‌بینی شده است که استقرار ۴۱۰ واحد صنعتی در این شهرک، اشتغال مستقیم ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و  اشتغال غیر مستقیم حدود هفت هزار نفر به همراه داشته باشد.