بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان گفت: امسال برای نخستین بار ۵۴ هزار تن چغندرقند پاییزه از استان گلستان به کارخانه قند شیروان تحویل داده شد.

محسن طیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با افزود : تاکنون ۴۲ هزار از این چغندر قند در کارخانه برای تولید شکر به مصرف رسید و مابقی نیز به مرور در فرایند تولید قرار می گیرد.
وی اضافه کرد : در مجموع در سال زراعی جاری دو هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت چغندر پاییزه قرار دارد که پیش بینی می شود حدود ۱۰۰ هزار تن چغندر قند از این اراضی برداشت و تحویل کارخانه شود.
طیبی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بارکارخانه قند شیروان سه بهره برداری چغندر پاییزه ، تصفیه شکر خام و چغندر بهاره داشت و  با این شرایط این واحد صنعتی حدود ۲۴۰ روز کاری را برای خود ثبت کرد .
به گفته وی  پیش از این مدت میانگین فعالیت این واحد صنعتی در سال حدود ۹۰ روز بود.
مدیرعامل شرکت تولیدی قندشیروان اظهارداشت : درحال حاضر در این واحد صنعتی روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن چغندر به مصرف می رسد و  حدود ۷۰۰ کارگر نیز در این کارخانه اشتغال دارند.
طیبی اظهارداشت : در سال جاری تاکنون 35 هزار تن شکر در کارخانه قند شیروان تولید شد و حدود 15 هزار تن دیگر نیز در دست فراوری قرار دارد.
شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.