مشهد- ایرنا- امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان، صیانت از قانون اساسی و حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام را از وظایف مهم این نهاد دانستند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیر ماه گفت: صیانت از قانون اساسی از وظایف مهم این نهاد در جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار افزود: قانون اساسی بالاترین قانون در کشور است که کار حراست و صیانت از آن بر عهده اعضای شورای نگهبان است.

وی با اشاره به خدمات این نهاد ادامه داد: نظارت شرعی و قانونی بر مقررات و نظارت بر انتخابات نیز از وظایفی است که شورای نگهبان به خوبی از عهده آن برآمده است.

امام جمعه سبزوار با اشاره به تلاش‌های دشمن برای تخریب و تضعیف شورای نگهبان گفت: هرگونه توهین و بی احترامی به این نهاد، همسویی با دشمن محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به روز عـرفه افزود: عرفه یکی از فرصت‌های بی نظیر برای تقرب به درگاه الهی، تزکیه نفس و خودسازی است که باید از این موقعیت به خوبی استفاده کرد.  

تربت‌حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه با گرامیداشت ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد وظیفه حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه‌های نماز جمعه تربت‌حیدریه افزود: یکی از دلایل نابودی انقلاب مشروطه آن بود که در آن دوران چنین نهادی برایش پیش‌بینی نشده بود لذا این انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شد.
وی ادامه داد: شورای نگهبان تاکنون به وظایف خود به درستی عمل کرده و دولت‌ها نیز از آن حمایت کرده‌اند.
امام جمعه تربت‌حیدریه همچنین به در پیش بودن عید قربان اشاره کرد و گفت: در آموزه‌های اسلامی عید قربان نماد قربانی کردن هوای نفس است و اگر این مهم محقق شود انسان به دریای نور الهی متصل می‌شود.

گناباد- امام جمعه گناباد نیز گفت: دولت سیزدهم با انتخاب وزرای پاکدست و جهادی برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و خدمت بی منت به مردم تلاش کند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه‌های نماز جمعه گناباد افزود: دولت سیزدهم به عنوان دولت تحولگرا با گفتمان خدمت به مردم باید حکومت حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهد و در عرصه های مختلف خدمت به مردم تحولگرا باشد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم باید با دولتهای دیگر تفاوت داشته باشد تا مردم طعم شیرین مبارزه با فساد و رانت خواری و خدمت بی منت به مردم را بچشند.

امام جمعه گناباد گفت: صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود و مردم در این زمینه تلاش کنند.

وی همچنین با اشاره به تحولات افغانستان افزود: ایجاد صلح و وحدت بین طالبان و حکومت مرکزی از قدرت گرفتن داعش در این کشور جلوگیری می کند.