شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با رشد ابرهای همرفتی، رگبار فصلی و رعد و برق این استان را از ظهر شنبه تا اواخر وقت یکشنبه فرا می‌گیرد.

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت احتمال وقوع تگرگ، وزش بادهای لحظه‌ای و موقت، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی با بیان اینکه این تغییرات جوی بیشترین تاثیر خود را در نیمه شرقی و جنوبی استان می‌گذارد، اظهار داشت: شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، بن، سامان، لردگان و مالخلیفه تاثیر بیشتری از این سامانه بارشی می‌پذیرند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال  بختیاری با هشدار نسبت به وقوع آبگرفتگی معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، تصریح کرد: توصیه می‌شود تا از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه خودداری شود.

چراغپور همچنین با اشاره به وقوع صاعقه و وزش باد شدید طی این مدت، افزود: احتمال برخورد صاعقه، خسارت به محصولات کشاورزی و سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد از همین رو توصیه می‌شود تا پایان وقت یکشنبه از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز  و نسبت به جمع‌آوری هرچه سریع‌تر خرمن‌ها اقدام شود.

وی در ادامه از کاهش ۲ تا سه درجه‌ای دما در استان خبر داد و گفت: طی سه روز آینده کاهش دما با شیب ملایم تداوم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

هم‌اینک ۱۰۰ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است.