کرمان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره با وضعیت پرخطر و نگران کننده خیزش موج پنجم کرونا در این استان گفت: محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های قرمز با توجه به تعداد زیاد این شهرها و به منظور کنترل و کاهش شیوع کرونا تشدید می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد صادق بصیری روز شنبه در ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا افزود: طبق آمار این هفته و هفته گذشته یک شهرستان زرد، ۶ شهرستان نارنجی و ۱۶ شهرستان در استان کرمان در وضعیت بسیار پرخطر قرمز قرار دارند. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت در موج پنجم شیوع کرونا نگران کننده و شکننده است، اظهار داشت: در نشست قبل ستاد کرونا در مورد اصناف صحبت و اجازه داده شد برخی از اصناف فعالیت خود را ادامه دهند اما امروز در ستاد ملی کرونا تشدید اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز اعلام شد که شامل ممنوعیت فعالیت قهوه خانه ها و رستوران ها در فضای بسته، تالار، پاساژ، بازار، باشگاه، سینما و تئاتر در محیط سربسته است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به برگزاری آیین مذهبی ماه محرم نیز اشاره و تاکید کرد: پروتکل های محرم امسال همانند شیوه نامه های سال قبل است و اگر مجدد ابلاغ شود ما نیز اعلام خواهیم کرد.