بجنورد-ایرنا- رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی بجنورد گفت: شهرداری مرکز استان ۳۰۴ میلیارد تومان از نهادها و دستگاه‌های مختلف مطالبه دارد که وصول آن از اولویت‌ها است.

یوسف مغروری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری بجنورد برای فعالیت و خدمات رسانی، نیاز به منابع دارد به همین دلیل از دستگاه های اداری انتظار می رود نسبت به پرداخت بدهی خود به این نهاد حساس باشند.

وی افزود: بیشترین میزان مطالبات شهرداری مربوط به دستگاه های دولتی با ۲۳۸ میلیارد تومان، مطالبات نوسازی ۳۶ میلیارد تومان و مطالبات کمیسیون ماده ۱۰۰ با ۱۰ میلیارد تومان است. 

وی با بیان اینکه نبود منابع پایدار برای شهرداری یکی از مشکلات است، گفت: در این زمینه جذب سرمایه گذار می تواند به درآمدزایی کمک کند که رویکرد ما جذب سرمایه گذار و استفاده از منابع این بخش است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی بجنورد گفت: شهرداری بجنورد ۶۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بخش های مختلف از جمله پیمانکاران و بانک ها بدهکار است. 

مغروری با اشاره به بودجه ۴۲۰ میلیارد تومانی شهرداری بجنورد در سال جاری خاطرنشان کرد: ۵۴ درصد از این رقم بودجه عمرانی و ۴۶ درصد هزینه ای است و در چهار ماهه امسال ۹۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد در شهرداری بجنورد جذب شده است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی بجنورد گفت: بر این اساس ۶۹ درصد از درآمدهای پیش بینی شده برای چهارماهه امسال محقق شده است. 

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.