کاشان - ایرنا - چهار واحد مسکونی ویژه خانواده‌های ۲ و سه معلول روز شنبه در آیینی به مناسبت هفته بهزیستی اردستان به بهره برداری رسید.

رییس اداره بهزیستی اردستان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این واحدهای مسکونی از طریق کمک بهزیستی، پرداخت تسهیلات و آورده متقاضیان تأمین شده است.

محمدعلی مطلب‌زاده از پرداخت ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی اردستان خبر داد و اضافه کرد: این تسهیلات در حوزه اشتغال طی یک سال گذشته به ۲۰۲ طرح اشتغالزایی‌ از جمله ۷۹ بهبود یافته، ۸۶ توانبخش و ۳۷ مورد در حوزه اجتماعی پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز سالمندان پونه رونقی زواره از توابع شهرستان اردستان اظهار داشت: برای ساخت این مرکز با ظرفیت نگهداری ۶۰ سالمند و در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع با زیربنای ۲هزار متر مربع، افزون بر پنج میلیارد تومان از سوی خیر نیکوکار هزینه شده است.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی مرکزهای زیر پوشش این اداره در شهرستان برپا شده است.

مطلب‌زاده با بیان اینکه سه خانه کودک و نوجوان با ۳۰ کودک ۶ تا ۱۲ سال دختر و پسر زیر پوشش بهزیستی اردستان فعال است، افزود: در حوزه توانبخشی سه مرکز با ۴۶ سالمند و معلول ذهنی زیر پوشش این اداره قرار دارد.

وی اضافه کرد:‌ نمایشگاه توانمندی‌های این مرکزها در قالب تولیدات صنایع دستی در سالن بهزیستی اردستان برپا شده و به مدت یک هفته برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

رییس اداره بهزیستی اردستان پیشتر گفته بود: ۳۰۴ خانوار در حوزه امور اجتماعی با جمعیتی افزون بر ۶۴۰ نفر زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.

وی افزود: علاوه بر این افراد، یک‌هزار و ۵۸ نفر معلول شناسایی شده دارای پرونده شامل معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، صرع و اعصاب و روان در اردستان ساکن هستند و ماهیانه ۴۲۰ نفر معلول به نسبت معلولیت بین ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کمک هزینه و مستمری دریافت می‌کنند.

مطلب‌زاده با اشاره به اینکه ۵۳ دانش آموز، ۱۱ دانشجو و ۳۹ خانواده دارای فرزند ۲ و سه قلو زیر پوشش اداره بهزیستی اردستان هستند، ادامه داد: ۲۸ دانش آموز معلول و پنج دانشجو و ۱۶ معلول ضایعه نخاعی زیر پوشش این اداره قرار دارند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده است.