زاهدان- ایرنا- مسوول خیریه همتایان زاهدان از راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۴۸۰ به منظور ارائه مشاوره تخصصی به بیماران و خانواده‌های متوفیان کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد. 

علی آصف مهر روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:معمولا در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله و بعضا جنگ‌ها که شمار زیادی از مردم جان خود را از دست می‌دهند، خانواده‌های آنان دچار اختلالات روحی و روانی می‌شوند که آسیب‌های آن برای همیشه بر روی افراد جامعه تاثیر منفی می‌گذارد. 

وی افزود: در شرایط فعلی ویروس کرونا نیز در سیستان وبلوچستان یکه تازی می‌کند و جان جمع زیادی از همشهریان را گرفته است که بالطبع دختران و پسران زیادی یتیم شده و خانواده‌های بسیاری هم در غم از دست دادن عزیزان خود به سوگ نشسته‌اند که با توجه به نوع بیماری و عدم امکان حضور اقوام و آشنایان در مراسم تشییع و تدفین و برگزار نشدن عزاداری، لطمه‌های روحی و روانی زیادی به اعضای این خانواده‌ها وارد می‌شود. 
مسوول خیریه همتایان زاهدان خاطرنشان کرد: در همین راستا موسسه خیریه همتایان زاهدان با مشارکت سازمان بهزیستی به منظور کاهش اضطراب بیماران و این خانواده‌ها و ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی و روانشناختی سامانه تلفنی ۱۴۸۰ با عنوان "با من حرف بزن دوست من" را راه اندازی کرده است.
وی تاکید کرد: این سامانه همه روزه از ساعت هشت صبح الی ۲۴ آماده پاسخگویی به شهروندان بویژه مبتلایان و خانواده‌های داغ دیده از کرونا است که به صورت رایگان و بدون اخذ هزینه مشاوره‌های لازم را توسط پزشکان و روانشناسان متخصص و مجرب که دوره‌های پیشرفته را فراگرفته‌اند ارائه می‌دهد.
آصف مهرخاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ بیماران و خانواده‌های عزادار در سرتاسر سیستان وبلوچستان را تا زمان بهبودی کامل و رسیدن به تعادل روحی و عاطفی و کاهش آلام آنها تنها نگذاشته و در کنار مردم است.