مراغه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندارویژه مراغه تسریع در روند واکسیناسیون کرونا در این شهرستان را خواستار شد و گفت: افزایش مراکز واکسیناسیون و همکاری نیروهای پشتیبان و تدارکات می‌تواند موجب تسریع در روند واکسیناسیون شود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی روز شنبه در جلسه کمیته هماهنگی واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: شاهد افزایش آمار مبتلایان به بیماری کوئید ۱۹ در کشور هستیم که در این میان نقش واکسیناسیون در کاهش آمار بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست واکسیناسیون در شهرستان مراغه شامل واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان، بیماران خاص و جانبازان انجام شده است، بیان کرد: کل واکسن دریافتی شهرستان از ۲۳ بهمن ماه پارسال تاکنون ۲۹ هزار و ۱۲۸ دوز بوده است که سه هزار دوز واکسن ۲ روز پیش تحویل دانشکده علوم پزشکی شهرستان مراغه شده است.

موسوی اعلام کرد: در مجموع ۲۳ هزار و ۵۴۲ دوز واکسن تا دیروز در شهرستان مراغه تزریق شده است.


رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این جلسه گفت: در روزهای آینده روند واکسیناسیون در شهرستان افزایش خواهد یافت.

اصغر تنومند گفت: در این راستا به همکاری دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری و نیروی انتظامی در محل واکسیناسیون نیاز داریم.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد مراجعه به مراکز واکسیناسیون خودخواست است و متاسفانه این افراد بدون رعایت برنامه زمان بندی اعلامی به محل واکسیناسیون مراجعه می کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید پیروی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی مراغه و چهار نفر از کادر «آی سی یو» بیمارستان امیرالمومنین(ع)، نخستین افرادی بودند که ۲۳ بهمن ماه سال گذشته در مراغه واکسن کرونا دریافت کردند.

واکسیناسیون در شهرستان مراغه در ۲ مرکز تجمیعی شهری، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان انجام می شود.


شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد و همچنان رنگ کرونایی شهرستان نارنجی است.