یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:ورود خودرو های غیر بومی به این استان با توجه به شرایط قرمز کرونایی در شهرستان بویراحمد و دنا ممنوع است.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه چهارشنبه این هفته تعطیل است، پلیس روز سه شنبه از ورود خودرو های غیر بومی به کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف ما رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا است که اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراگیر شود، هیچ پلمبی صورت نمی‌گیرد و درب هیچ واحد صنفی و تولیدی بسته نخواهد شد.  

کلانتری عنوان کرد: مردم با توجه به  پیامک‌های ارسالی در محل واکسیناسیون‌های عمومی حضور پیدا کنند و از تجمع‌ در محل واکسیناسیون جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه علت اصلی شیوع ویروس کرونا رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی است تصریح کرد: تنها راه عبور از پیک کرونا رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.  
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:تمامی کارکنان و ارباب رجوع‌ها ملزم به رعایت دستور العمل های ستاد کرونا هستند و هر کس رعایت نکرد به دادگاه معرفی شود.  
وی برگزاری هر گونه تجمع در اماکن سربسته را ممنوع دانست و گفت: سه شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران قرمز است و حتماً نیروی انتظامی با تجمع‌ در مکان‌های سربسته برخورد کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست  با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۲ درصد رسیده است، گفت: در هفته اخیر ۲۲۶ مورد اخطار به صنوفی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کردند صورت گرفت.

محمد مهدی بانشی افزود: تاکنون بیش از ۷۰ هزار دوز واکسن وارد کهگیلویه و بویراحمد شده و در حال توزیع است، همچنین در هفته آینده این آمادگی را داریم روزانه پنج هزار واکسن تزریق داشته باشیم.