تهران- ایرنا- دبیر پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی تربیتی رشد گفت: نیازمند آثاری با محوریت برنامه و کتاب‌های درسی هستیم.

به گزارش روز یکشنبه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمدابراهیم محمدی با تأکید بر اینکه این جشنواره باید در خدمت نظام آموزشی باشد، افزود: تلاش می‌کنیم به مخاطبان هنرمند این جشنواره مشورت‌های لازم را برای کارآمدی بیشتر تولیدات در چرخه‌ آموزشی ارائه کنیم. در همین راستا نیازمند همراهی و هم‌اندیشی برای کارآمدی و اثربخشی برای هدایت آثار تولیدی بر محور نیاز و حمایت از برنامه‌ درسی و کتاب‌های درسی هستیم.

فراخوان جشنواره

وی در خصوص اعلام فراخوان عمومی جشنواره گفت: فراخوان جشنواره تهیه شده و به محض دریافت مجوز اطلاع‌رسانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر خواهد شد. البته تیزر تبلیغاتی و محورهای مرتبط و مختلف این جشنواره به زودی به استحضار علاقه‌مندان خواهد رسید.

دبیر جشنواره پنجاه‌ویکم فیلم رشد یادآور شد: در این دوره از جشنواره از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای بیرونی نیز بیشتر استفاده خواهد شد. با تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره و تعامل برون سازمانی قطعاً اعضای شورا از دغدغه‌مندی و هم‌افزایی خوبی برخوردار خواهند بود. ضمن آنکه کمیته‌ها، شوراهای داوری، بین‌الملل، آموزش و پشتیبانی و... کار سامان‌یابی را انجام می‌دهند. 

محمدی در خصوص مخاطبان جشنواره نیز گفت: در این جشنواره سه طیف مخاطب؛ هنرمند فرهنگی و دانش‌آموزی، مخاطبان آزاد شامل هنرمندان فعال و آزاد و مخاطبان بین‌الملل را خواهد داشت که پیش‌بینی می‌کنیم آثار بین‌المللی و آثار مربوط به معلمان و دانش‌آموزان از حجم کمّی و کیفی قابل توجه و متناسب برخوردار باشند.

تکلیف آثار منتخب

دبیر پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی تربیتی رشد در مورد آثار منتخب جشنواره ادامه داد: آثار منتخب پس از ارزیابی و بررسی‌های هنری فنی، فرهنگی و محتوایی با نظر هیأت انتخاب و تأمین نظر صاحبان آثار در قالب QR CODE به‌عنوان مکمل و غنی‌سازی مفاهیم و موضوعات درسی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این نوع بهره‌گیری از دستاوردها و خروجی این جشنواره در ذیل مفاهیم و موضوعات درسی یکی از امتیازات این جشنواره محسوب می‌شود.

وی افزود: این اتفاق می‌تواند برای صاحبان آثار هم اتفاقی مبارک باشد؛ از این نظر که این آثار در دسترس و اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد و می‌تواند در کنار درس و فرایند یاددهی و یادگیری به‌عنوان یک مکمل فضای کلاس را خوشایند و لذت‌بخش کند.

محمدی گفت: از پدیدآورندگان فیلم‌های آموزشی حمایت می‌کنیم ضمن آنکه برای معلمان و دانش‌آموزان نیز کلاس‌های آموزشی تشکیل می‌دهیم. فرصت برای ارتقا و انتقال نیازها و مفاهمه بیشتر برای کارآمدی و تأثیر افزون تولیدات ایجاد می‌ شود؛ هر چند در این جلسات آموزشی از توان و تخصص و دانش چهره‌های برجسته داخلی و بین‌المللی در آموزش معلمان هنرمند استفاده خواهد شد.