ارومیه- ایرنا- رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی گفت: این استان از بین ۳۳ استان کشور رتبه سوم‌ را توانست بدست آورد.

«امید خاکپور» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعلام جدول وضعیت فعالیت‌های هنرهای نمایشی، آذربایجان غربی توانست رتبه‌ سوم کشوری را از بین ۳۳ استان کل کشور بدست آورد.

وی اظهار داشت: این موفقیت ارزشمند در شرایط ۲ سال سخت کرونایی به دست آمده و این حجم از فعالیت‌ها نشان دهنده برنامه ریزی صحیح و تلاش بی وقفه‌ هنرمندان تئاتر  و انجمن هنرهای نمایشی استان است.

 خاکپور ادامه داد: این موفقیت ارزشمند ماحصل تلاش یک کار تیمی در کل استان بوده و به خاطر میزان فعالیت هنرهای نمایشی استان و حمایت‌ و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های استان و بویژه هنرمندان پر افتخار و بی ادعای استان و نیز اعضای هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌غربی حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، انجمن هنرهای نمابشی آذربایجان غربی هم اکنون در شهرهای ارومیه، خوی، میاندواب، ماکو، پیرانشهر، نقده، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد .

براساس این گزارش ۲۳ گروه نمایشی ثبت شده و ۱۰ انجمن هنرهای نمایشی دراین استان وجود دارد که از این میان ارومیه با هشت گروه نمایشی، خوی با پنج گروه نمایشی و مهاباد با چهار گروه نمایشی بیشترین گروه های نمایشی را به خود اختصاص داده اند.