بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به فوت پنج بیمار ابتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت در این استان گفت هم اکنون: وضعیت عمومی ۱۵ بیمار کرونایی دیگر نیز وخیم است.

دکتر فاطمه نوروزیان یکشنبه شب با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در شبانه‌روز گذشته ۲۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شدند و با این شمار اکنون در مجموع ۸۱۷ نفر تحت مراقبتند.
وی بیان داشت: از مجموع بستری ها در بیمارستان‌های هرمزگان، ۱۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: فوت شدگان جدید شامل ۲زن  و سه مرد از شهرستان‌های بندرعباس، رودان، سیریک و قشم بودند و با این شمار تعداد کل جانباختگان کووید ۱۹ در استان به یکهزار و ۵۵۵ نفر رسید.

تزریق یک دز واکسن ایمنی کافی ایجاد نمی‌کند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین اظهارداشت: تزریق یک دز واکسن ایمنی کافی ایجاد نمی‌کند و حتی پس از مرحله دوم واکسیناسیون هم ایمنی پس از یک ماه ایجاد می‌شود.
دکتر نوروزیان تاکید کرد: افراد پس از دریافت واکسن به طور حتم استفاده از ماسک، دوری از تجمع‌ها و رعایت شیوه نامه بهداشتی را همچنان رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه با کاهش استفاده از ماسک در جامعه روبه رو هستیم، گفت: تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشده باشند نمی‌توانیم به راحتی و بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه حضور یابیم.