آبادان - ایرنا - معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان استقبال مردم این شهرستان از واکسیناسیون عمومی را در حداانتظار ندانست و گفت: مردم تا ایمن سازی جامعه و انجام واکسیناسیون عمومی همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا سید زین العابدین موسوی روز دوشنبه در نشست ستاد کرونا جنوب غرب خوزستان بیان کرد:دلیل احتمال استقبال کم از واکسن کرونا، باورهای غلط مبنی بر بی فایده و بی اثر بودن واکسن و یا عوارض ناشی از آن است.

وی افزود: برای جلوگیری از همه گیری و کنترل مرگ و میر ناشی از کرونا ضروری است همه سالمندان طبق اولویت بندی انجام شده، نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده و زمینه سلامت خود و اطرافیان خود را فراهم کنند.

فرماندار ویژه آبادان گفت: فرصت تزریق رایگان واکسن کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در منطقه جنوب غرب خوزستان فراهم شده و مردم باید از این فرصت در راستای سلامت جامعه استفاده کنند.

موسوی بیان کرد: با واکسیناسیون گروه‌های هدف انتظار می‌رود آبادان از شرایط نارنجی کرونایی خارج شود هر چند برای کم رنگ شدن ویروس کرونا نیاز به رعایت دستورالعمل‌ها توسط مردم هستیم.

وی خواستار کنترل بیشتر راه‌های دریایی در منطقه شد و گفت: با توجه به شیوع ویروس دلتا کرونا و ارتباط دریایی منطقه با سایر کشورها انتظار می‌رود مرز آبی توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیشتر کنترل شود زیرا ورود حتی یک بیمار ابتلا به این ویروس منطقه را با خطر جدی روبه رو خواهد کرد.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه مردم باید خطر جبران ناپذیر ویروس کرونا را جدی بگیرند افزود: منطقه جنوب غرب خوزستان به واسطه ارتباط دریایی، هوایی، زمینی و ریلی با خطر جدی روبه رو است و اگر همکاری و همراهی مردم بیشتر باشد می‌توان از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

آماده شدن برای برگزاری همایش پیاده روی اربعین

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت: کادر درمان و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان خود را برای برگزاری همایش پیاده روی اربعین آماده می‌کند هر چند با برگزاری این همایش منطقه با چالش جدی روبه رو خواهد شد.

شکراله سلمان‌زاده بیان کرد: برگزاری این همایش انتقال گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا از عراق به منطقه را در پی خواهد داشت و باید خود را برای مقابله با آن آماده کنیم.

وی افزود: در چند روز گذشته سه بیمار عراقی مبتلا به دلتا کرونا در مرز شلمچه شناسایی شدند که در صورت ورود آنها، این منطقه با خطر ابتلا به این ویروس جهش یافته روبه‌رو  می‌شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواستار رعایت دستورالعمل‌ها توسط اقشار مختلف جامعه شد و گفت: این منطقه همچنان در پیک سوم کرونا که طولانی‌ترین پیک در کشور است به سر می‌برد هر چند میزان ابتلا و بستری روند کاهشی به خود گرفته است.

وی ادامه داد:رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین مردم و ادارات بسیار کمتر شده و به نوعی ساده انگاری در جامعه شکل گرفته که با ادامه این روند میزان مرگ و میر و ابتلا در منطقه افزایش خواهد یافت.

سلمان‌زاده گفت: کرونا جهش یافته دلتا در شهرهای مختلف کشور به سرعت در حال گسترش است که برای مقابله با آن و جلوگیری از ورود آن به منطقه مردم از سفر، دورهمی‌ و برگزاری آیین‌های خانوداگی خودداری کنند.

وی خواستار افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون در این منطقه شد و گفت: در روزهای آینده تزریق واکسن کرونا به گروهای هدف افزایش خواهد یافت و نیاز است برای جلوگیری از ازدحام جمعیت تعداد پایگاه‌های واکسناسیون افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تشویق مردم به مراجعه به مراکز تعیین شده برای تزریق واکسن کرونا افزود: واکسیناسیون یکی از راه‌های سلامت جامعه در برابر ویروس کروناست ولی در جنوب غرب خوزستان استقبال از آن اندک، و کمتر از انتظار است.

شهرستان‌های شادگان، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.