بیژن سلیمان پور روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: درحال حاضر شرایط کرونایی قم قرمز است، ولی ما در چندین مرحله آمار را بهکمتر از ۷۰ تَن بستری و روزهای بدون فوتی را نیز بهیک هفته و حتی ۱۰ روز رساندهایم.
وی با بیان اینکه با همه عملکرد خوبی که در زمینه مقابله با کرونا داشتیم ولی شاهد بازگشت دوباره این بیماری هستیم گفت: حدود ۶۰۰ تَن بستری کرونایی در بیمارستانهای استان داریم، و شکل این بیماری بهگونهای نیست که بگوییم، مهار و کنترل شدهاست.
وی افزود: کوچکترین غفلت در رعایت مسائل بهداشتی سبب بازگشت مجدد بیماری و بدتر شدن اوضاع میشود.
معاون استاندار قم همچنین با استقبال از فضای نقد و نقادی ایجاد شده درخصوص عملکرد دستگاههای مختلف در مواجه با کرونا خاطرنشان کرد: بهطور کلی هدف از این انتقادها، توجه بیش از پیش بهکاستیها و نقصهاست و تخریب یک سازمان، نهاد و یا مدیر نیست.
سلیمان پور یادآور شد: در دوران کرونا تلاشهای خوبی برای مدیریت این بیماری صورت گرفت، و تابآوری نظام سلامت نیز بهدرستی نشان داد، اقدامهایی که در گذشته انجام شده بود در روز مبادا کمک زیادی بهحل مشکلها کرد.
معاون استاندار قم همچنین با اشاره بهتجربه موفق کشورهای دیگر در مهار کرونا بیان داشت: نخستین شاخصی که در کشوری مانند چین بهعنوان نقطه شروع کرونا، باعث رساندن آمار به صفر شد، اقتصاد قوی است که متاسفانه اقتصاد ما بهدلیل شرایط تحریم یک اقتصاد بهشدت تاثیرپذیر است و نباید بهتبلیغات دشمن در شبکههای ماهوارهای توجه کنیم، چرا که کشور را در شرایط سختی مدیریت کردیم.
وی ادامه داد: برغم کوچکتر شدن سفره مردم و پایین آمدن قدرت خرید افراد، ولی قحطی و گرفتاری و تاراج و غارت فروشگاهها را نداریم که این بیانگر فرهنگ دینی، شعور، بصیرت و عزت نفس ملت ایران میباشد.
معاون استاندار قم همچنین معضل کمبود اعتباردر حوزه اطلاع رسانی را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه اطلاع رسانی مانند حوزههای دیگر مظلوم است، فقط میگویند که اطلاع رسانی کنید، در صورتی که این موضوع بدون داشتن اعتبار و ابزار لازم نمیتواند اثر واقعی خود را بر جامعه بگذارد.
وی گفت: تاکنون ما در زمینه کرونا چند انیمیشن ساختیم و یا کارهای گرافیکی که موثر باشد، انجام دادیم و از ظرفیت روانشناسان و جامعه شناسان استفاده کردیم؟
وی با تاکید بر بهرهگیری از روشهای نوین در امر اطلاع رسانی بیان کرد: باید زبان و ادبیات رسانهای و تبلیغاتی خود را تغییر داده و متحول کنیم، همه ما سخنران و خطابهگو شدیم، فقط بهمردم میگوییم که پروتکلها را رعایت کنند، و از آنها نیز انتظار داریم، ولی با این شیوه بهجایی نمی رسیم.