شهرکرد -ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه گفت: توسعه همه جانبه کشور با وجود نظام آموزشی پویا، با نشاط و کارآمد محقق خواهد شد.

اقبال عباسی روز دوشنبه در آیین افتتاح خوابگاه مجموعه ورزشی شهدای دانش آموز استان و ارسال کاروان وسایل ورزشی به مدارس استان با تاکید بر توجه ویژه به آموزش و پرورش به مساله تربیت بدنی دانش‌آموزان افزود: خروجی نظام آموزش و پرورش به ثروت و تولید منجر می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مدارس، پایه و اساس رشد و تکامل افراد جامعه هستند و در نظام آموزشی و تربیتی نقش مهم و بسزایی دارند و توسعه تربیت‌بدنی و ورزش در این نظام آموزشی زمینه‌ساز و تامین‌کننده انسان‌های سالم و تندرست است تا انسان‌های آگاه، سالم و شاداب به جامعه تحویل داده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مجتمع آموزشی و ورزشی شهدای دانش‌آموز استان به عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر در سطح کشور و استان افزود: وجود این ظرفیت و همچنین موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان موجب شده است که استان در حوزه میزبانی رقابت‌های ورزشی در سطح کشور سرآمد شود.

عباسی افزود: افتتاح این خوابگاه و همچنین چندین طرح مهم از جمله آغاز عملیات اجرایی جاده لردگان به ایذه و ایذه به لردگان و همچنین شهرکرد به شلمزار و ناغان به ایذه که با حضور معاون رییس سازمان برنامه و بودجه آغاز می‌شود، تحولی بزرگ برای توسعه استان ارمغان می‌آورد.

وی اظهار داشت:عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن شهرکرد نیز بزودی خواهد شد تا به رشد و توسعه استان شتاب داده شود.

۳۰ میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه مجتمع ورزشی و فرهنگی شهدا هزینه شد

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه این خوابگاه در زمینی با ۲ هزار و ۴۶۰ مترمربع احداث شده است، گفت: برای احداث این خوابگاه که از سال ۱۳۹۰ شروع شد، بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و با افتتاح این خوابگاه زمینه اسکان ۲۴۰برای  نفر فراهم شده است.

کامران رهی افزود: هم‌اکنون عملیات ساخت ۱۰ سالن ورزشی  در استان با ۱۰ هزار مترمربع در دست اجراست و پیش‌بینی می‌شود امسال این فضاهای ورزشی تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به اینکه این مجموعه ورزشی و فرهنگی یکی از مجموعه‌های بی‌نظیر در سطح کشور است، گفت: باید با استفاده از این ظرفیت برای معرفی استان و بالابردن جایگاه استان در حوزه مسابقات ورزشی و میزبانی دوره‌های آموزشی و لیگ‌های ورزشی استفاده کرد.

فرحناز قائدامینی افزود: با توجه به وجود این ظرفیت‌ها این استان برای چهار سال پیاپی میزبان مسابقات کشوری ورزش دانش‌آموزان شد و در این مدت بیش از ۱۶ هزار دانش‌آموز به این استان سفر کردند.

وی با اشاره به اهمیت بحث ورزش و سلامت دانش‌آموزان گفت: در ۲ سال گذشته ۲۳ کلاس درس تربیت‌بدنی در مناطق مختلف آموزش این استان تجهیز شده است و راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های  بهداشت نیز رشد ۱۰۰ درصد داشته است.

قائدامینی به ارسال چهار مرحله وسایل و تجهیزات ورزشی به مناطق مختلف آموزشی استان در قالب نشاط مهر اشاره کرد و گفت: بهسازی سرویس‌های بهداشتی و فعال ساختن کلاس‌های درس تربیت بدنی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش ایرنا، خوابگاه مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری در زمینی با ۲ هزار و ۴۶۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال و برای اسکان ۲۴۰ نفر احداث شده است.

همزمان با سفر مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش به استان چهارمحال و بختیاری کاروان  نشاط مهر در قالب وسایل بهداشتی و ورزشی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در مدارس استان توزیع شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت چهار زمین چمن مصنوعی و افتتاح ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی نیز در استان انجام شد.