کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی که در این استان نهفته است، گفت: برگزاری جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌تواند این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها را به کشورهای همسایه معرفی کند.

به گزارش ایرنا؛ «بهرام فاضلی‌زاد» روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه دبیرخانه جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد با تشکر از اعضای خانه مطبوعات برای پیگیری برگزاری این جشنواره، افزود: برگزاری این جشنواره صرفا یک فعالیت صنفی نیست و می‌تواند علاوه بر ایجاد تعاملات فرهنگی و معرفی پتانسیل‌ها، رونق گردشگری را هم به دنبال داشته باشد.

وی بر تعامل، همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها و نهادهای استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره تاکید کرد و اظهار کرد: استان‌های دیگر هم درخواست میزبانی این جشنواره را داشتند اما با پیگیری استاندار، خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این میزبانی به کرمانشاه رسید و امیدواریم بتوانیم همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کرمانشاه را معرفی کنیم.

فاضلی‌زاد با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در همه شئون فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در کشور حرف برای گفتن دارد، گفت: به عنوان نمونه در هنر خوشنویسی از گذشته میرزارضا کلهر و آیت‌الله نجومی و تا به امروز که استاد جواری، زم‌زیا، اکبری بقیه اساتید حضور دارند این استان جزو استان‌های طراز اول خوشنویسی در کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه، موسیقی کرمانشاه را هم در کشور نمونه و طراز اول دانست و ادامه داد: به جرات از هر پنج نام بزرگ در حوزه موسیقی حداقل سه کرمانشاهی حضور دارد مانند ناظری، کلهر، محمدیان، میرزاده، علی‌اکبر مرادی و سایر بزرگان این عرصه که تشخص ویژه‌ای به موسیقی این خطه و  کشور داده‌اند.

فاضلی‌زاد، با اشاره به ظرفیت‌ها و بزرگانی که در حوزه تئاتر، داستان‌نویسی و شعر کرمانشاه وجود داشته و دارند اظهار داشت: علاوه بر اینها در این جشنواره می‌توانیم در حوزه صنعت چاپ که در استان کرمانشاه از قدمت بسیار زیادی هم برخوردار است، با کشورهای همسایه تعاملات و همکاری‌های خوبی را آغاز کنیم.

در این مراسم، مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه نیز با اشاره به فراهم کردن مقدمات برگزاری دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به میزبانی کرمانشاه گفت: با مجوزی که از ستاد کرونا دریافت کردیم این جشنواره اسفند امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

«وحید نیشابوری»، افزود: به زودی و در اولین فرصت فراخوانی برای طراحی پوستر و شعار این جشنواره منتشر می‌کنیم تا همه اصحاب فرهنگ و رسانه بتوانند در یک فضای رقابتی نظرات و ایده‌های خود را مطرح کنند و خانه مطبوعات هم به اثرات برگزیده و با نظر هیات داوران جوایزی اهدا می‌کند.

اولین جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری‌ها به میزبانی ایلام برگزار شد و دومین دوره از این جشنواره با گستره بیشتر که به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود علاوه بر رسانه‌های استان‌های آذربایجان‌های غرب ، شرقی، کردستان، ایلام و خوزستان، رسانه‌های استان‌های عرب‌نشین و کردنشین عراق و استان‌های شرقی ترکیه هم دعوت شده‌اند.