اصفهان– ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی باید در صداقت برای دنیا الگو باشد و همه بتوانند حرف راست را از تریبون چنین رسانه‌هایی بشنوند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز دوشنبه در دیدار رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی اصفهان با ایشان افزود: رسانه و خبر همیشه مورد احترام و اهمیت بوده است و در تمام طول تاریخ همه بدنبال راوی صادق می‌گشتند.

وی با بیان‌اینکه بسیاری از مشکلات بشر و ادیان در طول تاریخ مربوط به راویان دروغگو بوده است، گفت: در برخی از روایات، مطالبی از پیامبر اسلام نقل شده که درست نبوده و بر این اساس، یکی از تخصص‌های حوزه دین برای استنباط احکام، علم رجال است تا از طریق آن، راوی خوب و راستگو یا دروغگو مشخص شود.

امام جمعه اصفهان افزود: در آینده، عملکرد رسانه‌ها بر مبنای حرف‌هایی که در باره تاریخ انقلاب زده شده است، مشخص خواهد شد و اینکه چه بخشی از آنها راست و چه بخشی دروغ است و این در حالیست که دروغگویی یک خیانت محسوب می‌شود.

وی، همچنین با بیان‌اینکه مساله خبرنگاری، عشقی و ذوقی نیست، گفت: مهمترین اصل حرفه خبرنگاری، صداقت است بنابراین خبرنگار باید هرچه می‌داند براستی بیان کند اما از سویی، نگفتن مطالبی که به نفع نیست، اشکال ندارد و در همه دنیا هم اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان نقش رسانه‌ها در تاریخ بشر گفت: در این راستا مطالبی که غلط نوشته شود در تاریخ ثبت می‌شود.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: خبرنگاران غیر از مسوولیت حرفه‌ای خود باید برای رواج و رونق فرهنگ دینی در جامعه بکوشند و این کار بسیار سنگینی است.

وی اظهار داشت: در دنیا ۲ نوع حکومت وجود دارد که یکی خدایی است که انبیا برای اجرای آن آمده‌اند و دیگری طاغوتی و ضدخداست که وظیفه خبرنگاران است که ارزش‌های آنها را برای مردم تبیین کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین به خبرنگاران توصیه کرد که در باره اشخاص جامعه آنچه که می‌دانند را بیان نکنند زیرا با این کار ممکن است آبروی کسی ریخته شود.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان نیز در این دیدار با تشریح عملکرد ایرنا بعنوان رسانه رسمی کشور با بیش از هشت دهه فعالیت خبری گفت: این رسانه یکی از خبرگزاری‌های مورد اعتماد نظام است که بعنوان یک مرجع خبری در سطح بین‌الملل نیز شناخته شده است.

سیدحسن جوادی‌زاده افزود: ایرنا علاوه بر اخبار و اطلاع‌رسانی، بحث فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه را نیز عهده‌دار است و مرکز ایرنا در اصفهان با توجه به موقعیت راهبردی و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی این استان می‌کوشد تا این ظرفیت‌ها را بدرستی، تبیین و با رویکرد همه‌جانبه بررسی کند و بازتاب دهد.

وی تصریح کرد: این رسانه خود را مُلزم می‌داند که قبل از پرداختن به حوزه‌های مختلف، الزام‌های حرفه‌ای فرهنگی نظیر توجه به قانون اساسی، باورها و ارزش‌های جامعه و منافع ملی را مورد توجه قرار دهد و در عین تکریم اخلاق حرفه‌ای در سرلوحه برنامه‌های خود، به بازتاب اخبار بپردازد.

جوادی‌زاده با بیان‌اینکه ایرنا، رسانه‌ای دولتی و سیاست خبری آن نیز دوسویه است، گفت: این رسانه  مطالبات مردم را بر اساس شرایط جامعه باا ارائه راهکار و سیاست‌های دولت را با نگاه کارشناسانه برای مردم تبیین می‌کند و بیشترین تلاش آن نیز امیدآفرینی در جامعه است.