اصفهان- ایرنا- سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان گفت: ۹ مبدا ورودی استان از فردا سه‌شنبه، کنترل و خودروهای غیربومی برگشت داده خواهند شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الله غلامی روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن جلسات استانداری با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، افزود: وضعیت استان در شرایط خوبی قرار ندارد و تعداد بیماران و بستری‌ها، سه برابر مدت مشابه گذشته شده است.

وی با بیان اینکه تشدید و کنترل دستورالعمل‌ها در دستور کار جلسه امروز کرونا قرار گرفت، اظهار داشت: مقرر شد از فردا سه‌شنبه بصورت ویژه محدودیت‌های ابلاغی توسط نیروی انتظامی، مقاومت بسیج، ارتش، هلال احمر و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان گفت: عملیات واکسیناسیون در استان تاکنون پیشرفت خوبی داشته و روزانه ۲۵ هزار نفر در محل‌های تعیین شده(مُصلا، بیمارستان صحرایی ارتش و پل شهرستان) واکسینه می‌شوند.

وی با بیان‌اینکه اکنون افراد ۶۰ ساله در استان اصفهان واکسینه می‌شوند، اظهار امیدواری کرد که عملیات واکسیناسیون شهروندان با سرعت ادامه یابد و در مرداد به به افراد ۵۰ سال برسد.

غلامی با اشاره به تعطیلی ۶ روزه کرج و تهران خاطرنشان کرد: این تعطیلی برای سایر استان‌ها مطرح شد اما ستاد ملی با آن موافقت نکرد لذا تعطیلی مشابه تهران و کرج در استان اصفهان نخواهیم داشت.

به گفته وی، به موازات تعطیلی دستگاه‌های اجرایی در روزهای پنجشنبه، اصناف هم پنج‌شنبه جاری تعطیل هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه تصریح کرد: برگزاری این مراسم بصورت متمرکز و بدون حضور مردم در گلستان شهدا بصورت مجازی و زنده از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم روز عرفه در فضای باز مشابه دستورالعمل سال گذشته با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دستورالعمل‌های ویژه و داشتن لوازم بهداشتی و پس از اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و تعیین مسوول برگزاری مراسم مجاز خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در حال حاضر یک هزار و ۵۷۲ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان(جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند که ۲۰۴ نفر از آنها در وضعیت حاد بسر می‌برند.

از سه هزار و ۲۷۹ نمونه تست کرونا در شبانه روز گذشته در استان نیز یک هزار و ۵۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.