تهران – ایرنا -  کارشناسان اعلام کردند  شدت و ادامه آتش سوزی های در غرب آمریکا که تنها در ایالت اورگان نزدیک به  ۱۴۰۰کیلومتر مربع را درگیر کرده است، بر شرایط آب و هوایی تاثیرگذار است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این گزارش نوشت: ادامه شرایط خشک، وزش باد که بر دامنه آتش سوزی ها در غرب آمریکا افزوده است، ستون هایی از دود و ابرهای گرمازا که تا مرز خطوط پروازی هواپیماها رسیده است، قطعا بر شرایط آب و هوایی تاثیر گذار خواهند بود.

بنابراین گزارش آتش سوزی های گسترده در ایالت اورگان آمریکا تاکنون پهنه ای به بزرگی  بیش ۳۴۰ هزار هکتار برابر با یکهزار و ۳۷۰ کیلومتر مربع را سوزانده است.

شدت و انرژی آتش سوزی ها بسیار بالا است

«مارکوس کافمن» (Marcus Kauffman) سخنگوی اداره جنگلداری آمریکا دراین باره به نیویورک تایمز گفت: آتش سوزی ها به حدی بزرگ و وسیع است که انرژی بی نهایت زیادی تولید کرده و قادر به تغییرات و آب و هوایی است.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی های گسترده در آمریکا طی دو روز گذشته  بخش های خشک تری از جنگلهای اورگان را طعمه حریق  قرار داد؛ این آتش مهیب  در شمال مرز کالیفرنیا مساحتی بیش از ۴۷۶ مایل مربع (یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر مربع) را در بر گرفت که برای اطفای این آتش سوزی مهیب دراین بخش ازایالت اورگان دو هزار نیروی امداد اطفای حریق در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند.

نزدیک به ۳۴هزار مورد آتش سوزی در آمریکا

شبکه خبری سی ان ان در مورخ ۲۳ تیرماه درباره آتش سوزی ها گسترده در آمریکا گزارش داد: تا به امروز ۳۳هزار و ۹۵۳ مورد آتش سوزی در نواحی و ایالت های غربی آمریکا رخ داده که درمجموع  بیش از ۸۳۴ هزار هکتار از اراضی را طعمه حریق قرار داده است.

۹۰ درصد از مناطق غربی آمریکا در وضعیت خشکسالی

شبکه خبری  فاکس نیوز   در ۶ تیر،   طی گزارشی درباره وضعیت وخیم خشکسالی در ایالت کالیفرنیا و دیگر مناطق غرب آمریکا عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد از مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر یک خشکسالی تاریخی و تهدیدکننده بوده و اینکه تابستان سال جاری میلادی تازه شروع این معضل است. هم اکنون زندگی بیش از ۵۸ میلیون نفر در مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.