سنندج - ایرنا - مدیرکل پُست کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، ۴۷۰ هزار و ۸۸۰ مرسوله پُستی در استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود ۳۳ درصد افزایش داشت.

طاهر محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، ۴۷۰ هزار و ۸۸۰ مرسوله پستی در استان جابجا شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۴ هزار و ۲۴۵ فقره بوده است.

وی یادآور شد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، اداره کل پُست کردستان از لحاظ درآمدی رتبه پنج و از نظر جابجایی و ترافیک مرسوله‌های پستی رتبه ۶ کشور را کسب کرده است.

مدیرکل پُست کردستان با بیان اینکه ارسال بسته‌های پُستی(مگر در موارد خاص) همان روند عادی را دارد، افزود: برخی امور مربوط به ارسال مرسوله پُستی هم هوشمندسازی و از مشکلات تاخیر در جابجایی مرسوله‌ها جلوگیری شده است.

محمدی اضافه کرد: زمان به مقصد رسیدن بسته‌های پُستی با توجه به نوع عادی، سفارشی، ویژه بودن، داخل استان، استان‌های همجوار و سایر استان‌ها متفاوت بوده اما روند توزیع عادی است و در پیک جدید کرونا نیز هیچگونه مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی از مردم خواست در صورت مراجعه به ادارات پُست، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اظهار داشت: مراجعان آدرس و کدپستی مرسوله را دقیق ثبت کنند تا مشکلی در روند ارسال بسته به وجود نیاید.

در حال حاضر ۱۹۱ دفتر پست روستایی و ۱۹۰ دفتر پست شهری در کردستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.