ساری – ایرنا – رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر با بیان اینکه تخت های کرونایی بیمارستان های این شهرستان تکمیل شده است، گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده بیماران کووید ۱۹ برای بستری به بیمارستان های جویبار اعزام خواهند شد.

به گزارش ایرنا ، بر اساس اعلام رسمی مدیران شبکه بهداشت و درمان ، ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های شهرستان های محمودآباد و نوشهر دراستان مازندران نیز طی ۲۴ ساعت گذشته تکمیل شده است.

طبیق  آمارهای اعلام شده از سوی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونای هندی در بیمارستان‌های سراسر استان به یکهزار و ۹۱۵ نفر رسید  که ۲۸۰ نفر از کل بستری شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

دکتر محمد گران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملا تخت های کرونایی بیمارستان های رازی و ولیعصر پر شده است، افزود: هم اکنون ۲۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

وی با اشاره به این روند بستری روزانه بیماران ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از یک هفته گذشته افزایشی شده است، توضیح داد:  یکشنبه گذشته ۲۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری بودند اما در ۴۸ ساعت گذشته ۲۱ نفر به اضافه شدند.

وی گفت: اگر روند افزایش بستری بیماران کرونایی در این شهرستان همچنان ادامه داشته باشد، قائمشهری ها در روزهای آینده با یک فاجعه روبرو خواهند شد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر از عادی انگاری مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و افزود: متاسفانه در روز گذشته پنج نفر از یک خانواده که در جشن تولد شرکت کرده بودند هم اکنون با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند و  ۴۰ درصد از ریه آنان درگیر این ویروس شده است.

دکتر گران با تاکید براین که همه مردم از خطر ویروس کرونا شناخت دارند اما پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، گفت: تا زمانی که پروتکل های بهداشتی توسط مردم، اصناف و  بازاریان رعایت نشود ما همچنان شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی در همه استان خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۳۶ هزار دز واکسن کرونا نوبت اول در این شهرستان تزریق شده است، گفت: همچنین ۱۰ هزار دز واکسن نوبت دوم در میان شهروندان قائمشهر تزریق شده است.