شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: ۲ نفر از افرادی که در زمان آتش سوزی در ارتفاعات فیجان حضور داشتند توسط ماموران این اداره شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، حسن خسروانیان بیان کرد: پس از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی کارشناس حقوقی این اداره و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسنجان عاملان اصلی آتش سوزی شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و در حال حاضر به جرم خود اعتراف کرده و بازداشت شدند.

وی با اشاره به بررسی های بیشتر پرونده و پیگردهای قانونی و قضایی افزود: درحال حاضر مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، مجازات ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت نقدی ناشی از سوختن عمدی درختان و پوشش گیاهی جنگلی در انتظار این متهم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از مردم و به ویژه افراد محلی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در عرصه های منابع طبیعی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

حریق در طبیعت و ارتفاعات فیجان ارسنجان که از ساعت ۲۰ مورخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود با وجود وزش باد، کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه و وجود پوشش گیاهی، سرانجام با تلاش کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و نیروهای هنگ امدادطبیعت ارسنجان و حضور مردم پس از گذشت چهار ساعت کنترل و مهار شد.

شهرستان ارسنجان  که ۳۳ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده است، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.