شیراز- ایرنا- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان استان، ۱۹ شهرستان از جمله شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا قاسم‌پور جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۱۳ شهرستان استان فارس نیز در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان نیز در وضعیت زرد است.
وی ادامه داد: هم‌اینک تعداد مراجعان و بستری در بیمارستان‌ها رو به افزایش است و درصد مثبت تست‌های کرونا در استان هم ۳۷ درصد و در شیراز ۴۰ درصد است.
او اظهار داشت: این در حالی است که در برخی شهرستان‌های استان از جمله فسا با ۵۰ درصد و جهرم با ۴۵ درصد، درصد مثبت شدن تست‌ها بیش از میانگین استان و شیراز است.

کرونا در فارس جان پنج هزار و ۲۴ نفر را گرفته است
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج هزار و ۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و درصد بهبود یافتگان نیز ۹۵ درصد مبتالایان است.
قاسم‌پور، با اشاره به افزایش تعداد مراجعان و بستری در پیک پنجم افزود: روز گذشته یک هزار و ۹۳۰ مراجعه کننده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان داشته‌ایم که به طور میانگین از مجموع مراجعان روزانه افزون بر ۳۵۰ نفر بستری می‌شوند.
او ادامه داد: در مجموع هم‌اینک یک هزار و ۸۴۸ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.
وی گفت: علاوه بر این ۶۶۶ نفر هم بستری موقت داریم که پس از دریافت دارو و تزریق‌های اولیه جهت ادامه بستری در منزل از بیمارستان مرخص می‌شوند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، ضریب اشغال تخت‌های عادی بیمارستانی را ۶۳ درصد و ضریب اشغال تخت‌های ویژه را نیز در استان ۵۴ درصد برشمرد.
وی اضافه کرد: درصد رعایت دستورالعمل‌ها در استان نیز به رغم اینکه نسبت به هفته اخیر بهتر شده اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد و اگر درصد رعایت دستورالعمل‌ها به بالای ۹۰ درصد نرسد شرایط روز به روز وخیم تر خواهد شد.
قاسم‌‍‍پور در خصوص محدودیت‌های فعالیت صنوف هم گفت: فعالیت ‌صنوفی مانند رستوارن‌ها، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی، پاساژها و بازارهای سربسته، سالن‌های سینما و تئاتر، استخرهای سرپوشیده، شهربازی و باغ وحش‌ها در فضای سربسته ممنوع است و با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود.