قباد حاجی زاده یکشنبه در نشست هم اندیشی با موضوع تنش آبی در خوزستان که با حضور مسئولان روابط عمومی های دستگاههای درگیر با تنش آبی خوزستان در محل شرکت آب و فاضلاب اهواز برگزار شد ،اظهار داشت : جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ها و سازمانها بسیار با اهمیت است و موفقیت و دوام آنها به عملکردشان بستگی دارد.
وی هدف از تشکل جلسه را هم اندیشی در خصوص رفع مشکل اخبار مرتبط با تنش آبی در کلانشهر اهواز عنوان کرد و ادامه داد : مقرر شده تا کارگروهی با محوریت استانداری ، آب و فاضلاب اهواز ، توزیع نیروی برق استان و اهواز ،آبفای استان ، سازمانهای مردم نهاد و اصحاب رسانه تشکیل تا در خصوص حل مشکل آب تبادل نظر کنند.
مدیر اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: این شرکت در کنار تمام سازمانها برای عبور از تنش آبی خوزستان آماده هرگونه همکاری لازم است.
وی افزود: همچنین با تعامل با رسانههای استان تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شهروندان و ارائه خدمات بهتر به کار خواهیم گرفت.
شبکه آب و فاضلاب اهواز توان دفع حجم فاضلاب شهری را ندارد
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری خوزستان در این نشست اظهار داشت : راهکارهای تخصصی درخصوص حوزه آب را باید به مسئولین و متخصصین این حوزه واگذار کرد و از آنها برای جلوگیری از مشکلات کمک گرفت .
علیرضا کریمی ادامه داد : باید مناطق بحرانی در سطح شهر اهواز شناسایی و در خصوص رفع مشکل آنها اقدام کرد .
وی افزود : شبکه آب و فاضلاب اهواز توان دفع حجم فاضلاب شهری را ندارد و باید شبکه آب و فاضلاب گسترش یابد .
مردم از وضعیت فاضلاب و اوضاع اقتصادی ناراضی هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست اظهار داشت : مردم از وضعیت فاضلاب و اوضاع اقتصادی ناراضی هستند و حق مردم نیست که پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب این چنین وضعیتی شهری را داشته باشند.
محمد جوروند خاطر نشان کرد : با استشمام آب شرب شهری به خوبی متوجه تفاوت آن با آب شرب سایر استانها خواهیم شد که نشان دهنده کیفیت پایین آب شرب خوزستان است.
وی ادامه داد : انتظار داریم مشکل فاضلاب مناطق شهر اهواز به زودی حل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد : جلسات متعددی با سازمانهای مردم نهاد در خصوص مسائل مختلف داشته ایم که این جلسات برای حل مشکلات استان برگزار شده است.
دلیل کمبود آب در خوزستان ، عدم رعایت الگوی کشت است
مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان در این نشست با اشاره به زمان بندی انجام پروژه ها در استان گفت : سازمان ها باید برای پروژه های خود زمان بندی تعریف کنند و شروع و پایان پروژه ها را اعلام کنند.
مهران مومن غریب افزود: همزمان با توسعه شهری زیرساختهای شبکه آب و فاضلاب توسعه نیافته ، به همین دلیل شاهد وقوع اتفاقاتی از قبیل آب گرفتگی در سطح معابر شهری و ... هستیم.
وی ادامه داد : سیستم طراحی شده برای دفع آبهای سطحی در اهواز برای حدودا ۲۰ میلیمتر بارندگی طراحی شده است و چنانچه بیش از این اندازه بارندگی داشته باشیم شاهد آبگرفتگی های فراوانی در نقاط مختلف شهر خواهیم بود .
مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به کمبود آب در پائین دست رودخانه کرخه خاطر نشان کرد : امسال به دلیل رعایت نکردن الگوی کشت در استان اتفاقاتی ازقبیل کمبود آب برای زراعت و دام در مناطق پایین دست روخانه کرخه به وجود آمد که با رها سازی آب از سد کرخه تا حدودی مشکل این مناطق برطرف شد.
مومن غریب ادامه داد : با رها سازی آب از سد سیمره در استان لرستان به سمت خوزستان میتوانیم آب مورد نیاز کشاورزی استان را تا آبان ماه ۱۴۰۰ تامین کنیم در غیر اینصورت با مشکل جدی کم آبی روبرو خواهیم شد .
رسانه ها پل ارتباطی سازمان ها با شهروندان هستند
مدیر خانه مطبوعات خوزستان در این نشست اظهار داشت : رسانه ها پل ارتباطی سازمان ها و ادارات با شهروندان و مدیران هستند که باید این ارتباط مستمر برقرار باشد تا شهروندان را از وقایع شهری آگاه کنند.
افشار پرویزی بابادی ادامه داد : روابط عمومیها وظیفه دارند به انتقادات و شبهات مطرحشده در رسانهها پاسخگو باشند و مشکلات شهری را از این طریق منتقل کنند .
وی ادامه داد : نشست های خبری که توسط روابط عمومی های ادارات و سازمان های استان خوزستان برگزار می شود نباید گزینشی باشد و در تمامی جلسات از همه رسانه ها دعوت شود.
مدیر خانه مطبوعات خوزستان با اشاره به کمبود آب در پایین دست رودخانه کارون گفت : به دلیل شرایط جوی، آب در بالا دست کارون در مناطق کوهستانی هم به شدت کاهش یافته و از مدیران آبفا تقاضای رسیدگی به این مناطق را داریم تا مشکل کم آبی این مناطق رفع و از آب شرب پایدار برخوردار شوند.
رسانه ها باید واقعیت را بازگو کنند
مسئول هماهنگ کننده روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق اهواز ( نیروگاه رامین ) در این نشست با اشاره به اینکه رسانه ها باید واقعیت را بازگو کنند ، گفت : روابط عمومی ها باید واقعیت ها را به رسانه ها منتقل کنند تا وقایع و اتفاقاتی که در استان رخ میدهد به صورت شفاف به مردم منتقل شود.
داوود سلیمانی با بیان اینکه رسانه ها با روابط عمومی ها تعامل ندارند ، ادامه داد : در سازمان ها روابط عمومی ها نمیتوانند همه مسائل سازمان را به رسانه ها بازگو کنند و همین عامل باعث ایجاد شبهه در افکار عمومی می شود.
وی خاطر نشان کرد : برای انتقال اخبار سازمانها میتوانیم از «سازمانهای مردم نهاد» استفاده کنیم زیرا این سازمانها از جنس مردم و صدای مردم هستند و همین عامل باعث می شود تاثیر گذار باشند.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این نشست با بیان اینکه دغدغه مسئولان دغدغه شهروندان است اظهار داشت : دغدغهای که مسئولان در سازمانها دارند دقیقا پاسخگو بودن به مطالبه گری شهروندان است .
علی سلیمانی با اشاره به کیفیت آب در خوزستان ادامه داد : آب شرب در خوزستان کیفیت مطلوبی ندارد و باید تلاش کنیم تا کیفیت و فشار پمپاژ آب در شبکه لوله کشی افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه شبکه لوله کشی آب در اهواز فرسوده است ، خاطر نشان کرد : شبکه آب در برخی نقاط شهر اهواز قدیم و فرسوده است که با اصلاح آن از هدر رفت آب در شبکه جلوگیری و سالانه صرفه جویی بالایی داشته باشد .
سمن ها در مشکلات استان به کمک سازمانها و مردم خواهند آمد
نماینده سازمانهای مردم نهاد خوزستان با اشاره به همکاری سمن ها در اطلاع رسانی و همکاری با روابط عمومی ها ، دراین نشست اظهار داشت : انجمن های مردم نهاد در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و مشکلات استان به کمک سازمانها و مردم خواهند آمد.
سیروس داودی ادامه داد : سازمان های مردم نهاد در تمام مشکلات مردم و شهروندان حضور فعال داشته اند و فارغ از مسائل حاشیه ای در جلب مشارکت های مردمی موفق بوده اند.
وی افزود : سمن ها زبان مردم هستند و باید پل ارتباطی بین روابط عمومی ها و مردم و سازمان ها باشند .
نماینده سازمانهای مردم نهاد خوزستان خاطر نشان کرد : چنانچه سازمانها نتوانند مستقیم پاسخگو مطالبات مردم باشند میتوانند از طریق این سازمان با مردم ارتباط بگیرند و قطعا نتیجه می دهد.