سنندج - ایرنا - مسوول اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دهگلان گفت: ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات این شهرستان برای انجام طرح مطالعاتی کمپ ‌گردشگری سد سورال اختصاص یافت.

به‌ گزارش ایرنا، بهزاد غفوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دهگلان با توجه به اهمیت منطقه ‌نمونه گردشگری سد سورال و نیاز به انجام طرح مطالعاتی اجرای کمپ ‌گردشگری در این منطقه، مبلغ ۲ میلیارد ریال برای انجام این طرح مصوب شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آسفالت روستاهای هدف گردشگری گزگزاره ‌علیا و سفلی، رامول و منطقه‌ نمونه گردشگری سد سورال، افزود: آسفالت این مسیر علاوه بر رونق گردشگری، باعث رونق بخش کشاورزی در منطقه می‌شود.

مسوول اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی دهگلان عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه بکر و زیبا طرح‌های مختلف گردشگری دیگری نیز اجرا شود.

وی یادآور شد: همچنین مبلغ ۵۰۰ میلیون ‌ریال برای تجهیز کارگاه‌های صنایع‌ دستی دهگلان اختصاص داده شده است که زمینه را برای برگزاری بهتر دوره‌های صنایع‌دستی و رونق این بخش در شهرستان فراهم خواهد کرد.

سد سورال دهگلان با حجم ۱۵ میلیون مترمکعب و ارتفاع تاج سد ۳۵ متر بر روی رودخانه سورال از سرشاخه‌های سد تلوار در حوزه سفیدرود قرار دارد. هدف از ساخت این سد تامین آب دشت سورال، کنترل و تنظیم آب رودخانه و جمع آوری سیلاب‌های آن و توسعه کشاورزی منطقه است و بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه از محل این سد آبیاری می‌شود.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.