سنندج- ایرنا- امام جمعه بانه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است گفت: مقابله با امر به معروف و نهی از منکر توطئه دیگری از دشمنان برای ضدیت با دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالرحمان خدایی شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های دهه امر به معروف و نهی از منکر بانه اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید مطابق با دستور دین جامعه اجرا شود و کسانی که می خواهند این فریضه را در نظر افکار عمومی کم رنگ کنند خلاف دین اسلام قدم برمی دارند.

وی اجرایی کردن این فریضه دینی در جامعه را پایه اساسی محک برای دیگر دستورات دینی عنوان کرد و اضافه کرد: جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود در حقیقت آن جامعه به سوی نیستی و از بین رفتن ارزش ها گام برمی دارد و این همان چیزی است که دشمنان می خواهند.

ماموستا خدایی گفت: اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی برای مسلمانان است چراکه بر اساس آیات قرآن امر به معروف و نهی از منکر ادامه راه پیامبران است.

برنامه های دهه امر به معروف و نهی از منکر در ۱۴ روستا برگزار می شود

فرماندار بانه نیز با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر همیشگی است و این دهه بهانه ای برای تقدیر از خدمات کسانی است که بیشترین نقش را در انجام این فریضه داشته اند، گفت: برنامه های دهه امر به معروف و نهی از منکر در ۱۴ روستای شهرستان بانه برگزار می شود.

اسماعیل رستم پور افزود: همه ما باید امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک فریضه دینی انجام دهیم بهترین معروف برای ما خدمتگذاری به مردم است و باید در راستای نهی از منکر باید جلو سرگردانی ارباب رجوع را بگیریم و آنچه که قانون ما را موظف کرده انجام دهیم.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در این شرایط حساس نیاز جامعه است و باید همه ما در این راستا گام برداریم و توقع ما از مدیران کمک، پیگیری و اجرای برنامه های این دهه است.

لباس سنتی و محلی بهترین الگوی برای حجاب است

فرمانده سپاه بانه نیز در ادامه گفت: لباس کُردی و سنتی بهترین و مناسبترین الگو برای حفظ حجاب است که به دلیل نفوذ فرهنگ بیگانه در چند سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است.

سرهنگ عباس امری افزود: سلیقه و خواست جوانان برای پوشش لباس تغییر کرده و لباس محلی بیشتر در مراسم ها و برنامه های خاص استفاده می شود که باید تلاش شود این پوشش حفظ شود.

وی  با بیان اینکه والدین الگوی مناسب برای فرزندان در راستای امر به معروف و نهی از منکر هستند اظهار داشت: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر از اقدامات سلبی و دفعی تاکنون نتیجه مثبت نگرفتیم باید این فریضه در ما نهادینه شود و مخرب نباشد.

مهمترین برنامه های دهه امر به معروف و نهی از منکر در شهرتان بانه دیدار با امام جمعه، اجرای مانور تذکر لسانی، اجرای مسابقات عمومی و فرهنگی، برگزاری مسابقه کتابخوانی برگزاری جام امر به معروف و نهی از منکر، ارسال پیامک به جامعه هدف، برگزاری مراسم حمایت از تولید و صنعت، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان، حضور تیم های پزشکی سیار با همکاری بسیج جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر به روستاهای محروم، برگزاری همایش شهرستانی با حضور مهمانان استانی و فضا سازی محیطی در مسیر نماز جمعه است

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.