مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی سردشت گفت: ۲ تُن تخم مرغ قاچاق و خارج از شبکه عرضه در یکی از محورهای این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ موسی بهاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای مبارزه با قاچاق و حمل غیرمجاز و خارج از شبکه عرضه محصولات دامی، ماموران ایستگاه بازرسی شهید گرزی انتظامی سردشت در محور مهاباد - سردشت یک دستگاه وانت سایپا بدون یخچال، حامل ۲ تن محموله تخم مرغ بدون مجوز را توقیف کردند.

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده ۳۵۰ میلیون ریال بوده است، ادامه داد: در این راستا یک دستگاه خودرو به همراه بار مربوطه توقیف و یک متهم دستگیر و پرونده به مراجع قضائی ارسال شد.

فرمانده انتظامی سردشت اظهار داشت: هرگونه جابه جایی محصولات دامی و کشاورزی باید صرفاً با مجوز و حمل بهداشتی انجام گیرد که در غیر این صورت به منظور مقابله با احتکار، حمل غیر مجاز و قاچاق، توقیف خواهد شد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته نیز یک محموله مرغ زنده خارج از شبکه عرضه به ارزش یک میلیارد ریال در یکی از محورهای مواصلاتی سردشت توقیف شده بود.

به گزارش ایرنا، تامین کالاهای اساسی در سطح آذربایجان‌غربی طی سال جاری از عمده مشکلات ستاد تنظیم بازار استان بود، سردشت از شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی و مرزی کشور است.