مسکو - ایرنا - ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمریکا خواستار زدودن و رفع پیامدهای منفی حضور نظامی در کشورهای خاورمیانه شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، زاخارووا  در واکنش به اظهارات معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد خروج نیروهای آمریکایی از کشورهای خاورمیانه در کانال تلگرام خود نوشت: واشنگتن قبل از اینکه بر آنچه تهدیدهای ناشی از پکن و مسکو می نامد، تمرکز کند باید به پیامدهای اقدامات خود در منطقه خاورمیانه توجه کند. 

ژنرال جان هایتن معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، در کنفرانس خبری در دانشگاه فناروی‌ های پیشرفته این کشورگفته بود: ایالات متحده نیروهای خود را از عراق خارج می کند، زیرا ایالات متحده باید بر تهدیدهای روسیه و چین تمرکز کند. 

هایتن تصریح کرد: خطر اصلی در دراز مدت از سوی چین و کوتاه مدت از سوی متوجه روسیه است؛ ما باید اطمینان حاصل کنیم که اهداف خود را بر روی آنها متمرکز می کنیم.

معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا، می‌ گوید که اوضاع پیش آمده در افغانستان و عراق نشان دهنده خبرهای ناگوار برای خاورمیانه است و امریکا باید برای حل مشکلات آنها اقدام کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه مطلبش در کانال تلگرام تصریح کرد: شاید پیش از آنکه توجه خود را به تهدیدهای احتمالی تمرکز کرد بهتر است تا آثار و پیامدهای حضور و اقدامات خود در عراق، لیبی، افغانستان و سوریه را از بین برد.

آمریکا در دو دهه اخیر در مدت حضور در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه، خسارات جبران ناپذیر به این کشورها وارد کرده و صدها میلیارد دلار از منابع و ثروت های این کشورها از بین رفته و شمار بسیار زیادی قربانی عملیات نظامی ماجراجویانه این کشور شده اند. 

https://t.me/MariaVladimirovnaZakharova