ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان با افت چهار تا ۶ درجه ای دما در پایان هفته جاری مواجه است و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روزانه سه درجه خنک‌تر می شود.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امواج بارشی از روز سه شنبه وارد استان شده اند و مناطق شمالی همراه با بارش باران های رگباری بوده است.

وی بیان کرد: تا اوایل هفته آینده در ساعات بعد از ظهر برای مناطق شمالی و مرکزی استان بارش های رگباری و وزش باد پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: رعد و برق و وزش باد نیز همراه با این موج بارشی در آذربایجان غربی پیش بینی می‌شود و لازم است شهروندان نکات ایمنی مرتبط را در نظر داشته و از اتراق در کنار مسیل ها و رودخانه ها و تردد در کوهپایه ها خودداری کنند.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: ارومیه دمایی بین ۱۷ و ۳۶ درجه سانتی گراد داشت و شهرستان بوکان با مثبت ۴۲ درجه سانتی گراد گرمترین و شهرستان چالدران با ۱۴ درجه سانتی گراد خنک ترین شهر استان بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دومین استان پراب کشور است که سالانه به طور متوسط شاهد بارش ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلمیتر باران است هرچند میزان بارشها در سالجاری با کاهش بیش از ۲۰ درصد مواجه است ولی پیش بینی های آب و هوایی نقش مهمی در معیشت و کار کشاورزان دارد.