شیراز- ایرنا- استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر سختگیرانه در استان گفت: باید با کسانی که با کوتاهی، سهل‌ انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت جامعه را تهدید می‌کنند و به خطر می‌اندازند برخورد جدی و قانونی شود.

به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا در شیراز افزود:  اصناف و گروه‌های کاری به دلیل فشارهای معیشتی با مشکلاتی مواجه شده‌اند و تاب آوری آنها کاهش یافته که می‌توان ضمن حمایت از این گروه‌ها، با شدت بخشیدن رعایت دستورالعمل‌ها، مانع از گسترش شیوع کرونا در جامعه شد.
وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها موظفند و مکلفند که همکاری لازم را با مجموعه علوم پزشکی در انجام بازرسی‌ها و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند.
او اظهار داشت: با توجه به تاثیرگذاری نهاد خانواده، والدین و پدرها و مادرها علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم را به فرزندان خود در بحث رعایت دستورالعمل‌ها و جدی گرفتن خطر ابتلا به کرونا داشته باشند.
استاندار فارس گفت: برگزاری هرگونه مراسم‌ و آیین مذهبی و جشن نیز از سوی هر مجموعه‌ای باید در چارچوب مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا باشد و در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌ها، برخورد با متخلفان در دستور کار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و فرمانداری‌ها قرار گیرد.
رحیمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خواست که شورای مجازی فضای مجازی را مجددا راه‌اندازی کنند و با تهیه کلیپ‌های مختلف هشدارهای لازم را به شهروندان بدهند.
استاندار فارس گفت: ادارات و دستگاه‌ها نیز مصوبه دورکاری کارکنان خود را عملیاتی و اجرایی کنند و خدمات رسانی به شهروندان را بیشتر در بستر فضای مجازی و به شکل غیر حضوری تعریف کنند.
رحیمی همچنین بر توجه به مهلت دهی به وام‌های سررسید شده از سوی بانک‌ها و تداوم پرداخت تسهیلات حمایتی، توجه به محدودیت سفرها و برخورد با متخلفان، رعایت جدی‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مشاغل بر اساس رنگبندی، برگزاری مراسم‌ها و آیین‌ها از جمله نماز جمعه بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و تداوم ارائه آموزش‌ها به شکل مجازی نیز تاکید کرد.