گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار کلاله در شرق استان گلستان گفت که حدود ۵۰ منزل مسکونی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان براثر بالا آمدن آب رودخانه "آق سو" و جاری شدن سیلاب ناشی از بارش‌های رگباری و نقطه‌ای شدید باران چهارشنبه شب و بامداد امروز پنجشنبه دچار آبرفتگی شدند.

محمد ابراهیمی تودرواری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که بارش رگباری باران از شب گذشته در شهرستان کلاله آغاز شد و تا کنون طبق گزارشات رسیده حدود ۳۰ منزل مسکونی در روستاهای صالح آباد و دهنه و بیش از ۲۰ واحد مسکونی در حوزه شهری محدوده پل شهرداری دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

وی افزود: پل یکه قوز در محدوده روستای صالح آباد شب گذشته بر اثر جاری شدن سیلاب مسدود شد که نیروهای راهداری با فروکش کردن سطح آب ساعت هفت صبح امروز موفق به بازگشایی آن شدند.

ابراهیمی تودرواری ادامه داد: هم اکنون تیم‌های بنیاد مسکن و هلال احمر در حال بررسی دقیق میزان خسارت وارده به زیرساخت‌های حوزه شهری و روستایی و زمین‌های کشاورزی کلاله هستند.

فرماندار کلاله همچنین گفت که با فرو نشست آب نیروهای شهرداری درحال لایروبی جوی‌ها و گل و لای موجود در برخی از معابر حاشیه رودخانه آقسو این شهر هستند.

همچنین بارش شدید، رگباری و نقطه‌ای باران در گنبدکاووس و مناطق بالادست آن، سبب طغیان رودخانه "اوغان" و به زیر آب رفتن پل ارتباطی حوالی روستای بایلر و بسته شدن جاده ارتباطی گنبد به کلاله شد و نیروهای راهداری در محل حضور دارند که با فروکش کردن آب نسبت به بازگشایی این مسیر اقدام کنند.

مطابق اعلام هواشناسی گلستان، بارش‌های ملایم که از صبح روز گذشته در استان آغاز شده و سبب آبگرفتگی برخی معابر شهرهای این استان شمالی شد، بر اساس نقشه‌های پیش یابی به صورت رگباری همراه با رعد و برق تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

به گفته نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان، از زمان شروع بارندگی از روز گذشته در استان بیشترین میزان بارش با ۱۹۵ میلی‌متر در ارتفاعات فارسیان فرنگ گالیکش و ۹۷ میلی‌متر در توسکاچال مینودشت ثبت شده است.

شهرستان کلاله ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.