شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۳۸۹ تن کالای اساسی در انبارهای استان ذخیره شده است که نیاز استان برای چندین ماه را جوابگوست و کمبودی در این خصوص در استان وجود ندارد.

کیقباد قنبری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موجودی برنج استان یک هزار و ۵۸۹ تن است که نگرانی‌ها در خصوص تامین این کالای اساسی را برطرف کرده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: پنج هزار تن شکر خام و سه هزار و ۸۰۰ تن شکر سفید نیز در انبارهای استان ذخیره شده است.

قنبری، میزان ذخیره گندم استان را ۲۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: در حالی که در ماه‌های اخیر ذخیره گندم استان کاهش یافته بود و این موضوع هر ساله قبل از فصل برداشت گندم رخ می‌دهد اما با آغاز برداشت گندم، میزان ذخایر استان در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و جوابگوی نیاز استان برای سه ماه آینده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خریداری گندم از کشاورزان در سالجاری با کنترل‌های انجام شده از نفوذ دلالان در این بازار کاسته است، اظهار داشت: امید می‌رود بتوان با تدابیر به کار گرفته شده میزان قابل قبولی گندم از کشاورزان خریداری و از احتکار و نفوذ دلالان در این بازار جلوگیری کرد.

قنبری خاطر نشان کرد: این در حالی است که پیش‌بینی می‎‌شود به واسطه کاهش بارش‌ها برداشت گندم در استان کاهش یابد.

وی در خصوص تامین روغن خوراکی نیز بیان داشت: سهمیه استان هر ماه یک هزار و ۴۰۰ تن روغن خوراکی است که به طور ماهانه تامین و توزیع می‌شود و نیازی به ذخیره طولانی مدت ندارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.