یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند مبتلایان به ویروس کرونا نوع دلتا در استان را نگران کننده و افرایشی خواند و از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از چالش و بحران در حوزه درمانی جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: ظرفیت بیمارستان های استان محدود است و چنانچه همین روند صعودی بیماری کرونا در استان ادامه داشته باشد با چالش جدی مواجه خواهیم بود.

 وی ادامه داد: ویروس نوع دلتا پرخطر و دارای سرعت شیوع بالایی است و همه گروه های سنی اعم ازبزرگسال و  کودک را درگیر می کند.

کلانتری افزود: هر گونه اسکان چادر در پارکها و تفرجگاه های کهگیلویه وبویراحمد ممنوع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شاخص استفاده از ماسک در استان ۷۵ درصد و رعایت فاصله اجتماعی ۷۶ درصد بوده که این آمارها باید به بیش از ۹۰ درصد برسد تا شرایط بهبود یابد.

کلانتری ابراز داشت: تا اطلاع ثانوی از پذیرش گردشگر و توریست در استان معذور هستیم و با افرادی که قانون را زیر پا می گذارند برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای استان ممنوع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ورودی های شهر سی سخت به طور قابل قبولی کنترل و از ورود هر گونه خودروی غیر بومی جلوگیری می شود.

کلانتری عنوان کرد: فعالیت تالار های پذیرایی در استان به ویژه در مراسمات عروسی باید محدود و تصمیم جدی در این رابطه گرفته شود.