شیراز-ایرنا- سامانه کارآموزی و شبکه دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز، ویژه‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه با هدف دستیابی به اطلاعات و موارد مرتبط با اشتغال گروه‌های هدف راه‌اندازی شد.

مدیر دفتر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز اعلام کرد: سامانه دانش‌آموختگان از جمله سامانه‌های پورتال جامعی هست که یکی از شرکت‌های خصوصی بین‌المللی برای تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ کشور طراحی و اجرا کرده و از نظر مالی، از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌شود.

 سید فخرالدین افضلی ادامه داد: مخاطبان سامانه نام‌برده، دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز هستند؛داده‌های ورودی از سمت دانشگاه شیراز به این سامانه وارد می شود و دانش‌آموختگانی که عضو این سامانه می‌شوند، اطلاعاتشان از سمت سامانه تأیید می‌شود و مشخص است که به‌طور قطع از دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز هستند.

مدیر دفتر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز اظهار داشت: دانش‌آموختگان از طریق این سامانه یکدیگر را پیدا می‌کنند و دانشگاه هم می‌تواند از خروجی‌های خاص خود برخی اطلاعات لازم را نیز به دست بیاورد. همچنین، دانش‌آموختگان برحسب رزومه‌ای که در این سامانه تکمیل می‌کنند می‌توانند از سوی شرکت‌ها پیشنهادهای کاری و منابع اشتغال را دریافت کنند و در هر زمینه‌ای که مدنظرشان بود، اقدام کنند.

افضلی استفاده از این سامانه را در زمینه‌ اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز گامی بسیارمهم دانست و گفت: کارفرمایانی که به‌طور خاص هدفشان دانش‌آموختگان این دانشگاه است نیز از این طریق به هدف خود دست می‌یابند.

وی عنوان کرد: از طرف دیگر دانشگاه هم می‌تواند پس از مدتی، به این موضوع پی ببرد که چه تعداد از دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز و در چه محل‌هایی شاغل هستند.

افضلی بیان داشت: افزون بر آن، شاغلین و دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز هم می‌توانند هم‌افزایی ایجاد کنند و درصورت لزوم، برای دانشگاه شیراز و حتی شهر شیراز مفید باشند و کمک‌های شایان توجهی را داشته باشند.

روابط عمومی دانشگاه شیراز لینک سامانۀ کارآموزی دانشگاه شیراز: https://shirazu.talentcoach.ir  و

لینک سامانۀ اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه شیراز: https://edu-shirazu.talentcoach.ir را برای اطلاع بیشتر اعلام کرده است.