تهران-ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: استفاده از زبان هنر و جلوه های هنری به ویژه در بستر شیوه های نوینی که حاصل تحولات و تغییرات در فضای دیجیتال است، فرصت مهم و ارزشمندی برای فعالیت در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فراهم ساخت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، غلامرضا غفاری روز یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره هنرهای دیجیتال که در وزارت علوم برگزار شد، افزود: در سه سال اخیر که کلید برگزاری جشنواره هنرهای دیجیتال زده شد، با وجود همه مسائل و مشکلات، به صورت منظم نسبت به آن اعمال نظر وجود داشت و این جشنواره در سه سال گذشته توسط دانشگاه های هنر، هنرهای اسلامی تبریز و دامغان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در هر دوره از جشنواره هنرهای دیجیتال، شاهد افزونی ها و دستاوردهای تازه نسبت به دوره قبل هستیم، افزود: استفاده از زبان هنر و جلوه های هنری به ویژه در بستر شیوه های نوینی که حاصل تحولات و تغییرات در فضای دیجیتال است، فرصت مهم و ارزشمندی برای فعالیت در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فراهم ساخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، خاطرنشان کرد: وقتی این بستر در قالب یک نگاه عالمانه مورد توجه قرار گیرد، ارزش افزوده و ارزش های تازه و جدیدی از جانب کسانی که عالم و متخصص حوزه هنر و چگونگی استفاده از فضای دیجیتال هستند، فراهم می سازد؛ به تغبیر دیگر فرصت های تازه تری در اختیار مجموعه قرار می دهد.

غفاری، تحولات عرصه دانش را یک فرصت دانست و تاکید کرد: در چارجوب این جشنواره، آنچه در عرصه دانش و علم می گذرد به عرصه سیاست و به تعبیری عرصه خط مشی گذاری نزدیک می شود. جهت گیری و تلاشی که صورت گرفت، دلیل بر این است که به دستاوردها و سیاست هایی دست یابیم که تنظیمات بهتر و بیشتری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه جهت گیری این حوزه در عرصه سیاست گذاری هم دستاورد دیگری است، یادآور شد: بر این باور هستیم تلاشی که در این سویه های مختلف صورت گرفت، پنجره های تازه برای عاملان این عرصه و حوزه سیاستگذاری باز کرد. این امر، دستاورد مهمی است و تلاش حوزه علم و نهاد دانشگاه بر این است که این قرابت، همگرایی و تعامل را در چارچوب دانشگاه اجتماعی هر روز بیش از گذشته تقویت کند و به دستاوردهای تازه تری دست یابد.

به گزارش ایرنا، سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال با هدف فراهم آوردن عرصه‌ای برای نمایش دستاوردهای هنر دیجیتالی دانشگاهیان و دانش آموختگان کشور، بسترسازی برای تشویق پروژه‌های خلاق و نوآوری در حوزه هنر دیجیتال، مرور و بررسی ظرفیت‌های هنر دیجیتال در منطقه و جهان با طراحی کارگاه‌ها و وبینارهای تخصصی و طرح پرسش های جدید در حوزه هنر دیجیتال برگزار شد.

این رویداد هنری با توجه ویژه بر تجربه‌های بینا رشته‌ای در سه بخش رقابتی، غیر رقابتی و ویژه در شاخه‌های تصاویر ایستای دیجیتال، تصاویر متحرک دیجیتال، طراحی تعاملی دیجیتال، هنر هوش مصنوعی و هنرهای دیجیتال بینا رشته‌ای اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.