تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵

ساری – ایرنا – فرماندار سوادکوه با اعلام این‌که از شب گذشته تاکنون چند روستای این شهرستان درگیر سیلاب شدند، گفت که بارش شدید باران امشب هم روستای کارمزد را درگیر سیل کرده است.

عین الله طالبی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بارش شدید باران و بالا آمدن آب های سطحی روستای کارمزد را دچار سیلاب کرده است ولی هم اکنون باران بند آمده و برای از بین بردن گل و لای ادوات و لودر به این روستا ارسال شده است.

وی گفت که چند منزل مسکونی در معرض خطر قرار گرفته است که با ارسال بیل مکانیکی تلشا داریم را مشکلات را پیش از تخریب خانه ها رفع کنیم.

فرماندار سوادکوه از آماده باش تمامی دستگاه های خدمات رسان در این شهرستان خبر داد و افزود : از تمامی دستگاه های خدمات رسان خواسته ایم تا به دلیل احتمال مجدد وقوع سیلاب در سطح روستاهای این شهرستان در حالت آماده باش قرار بگیرند.

طالبی روستاهایی را که در شب گذشته درگیر سیل شده بودند ،  دهمیان، اسدآباد، شیرکلا، ولوپی و راستوپی معرفی کرد.

وی با اعلام اینکه کوهپایه ای بودن برخی از روستاها و شدت بارندگی منجر به ورود گل و لای شده است، افزود: هم اکنون دستگاه های خدمات رسان برای برداشت گل و لای در حال فعالیت هستند.

فرماندار سوادکوه گفت که سیل شب گذشته منجر به قطعی آب، برق و گاز روستای دهمیان شده بود که با کمک دستگاه های خدمات رسان مشکل آب و گاز حل شده است اما به دلیل پارگی سیم و سقوط چندین تیربرق ، هم اکنون نیروهای عملیاتی جهت تامین برق پایدار در کل روستای دهمیان بسختی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود : شب گذشته راه ورودی روستای اسدآباد هم بر اثر سیل بسته شده بود که فردا دوشنبه دستگاه های خدمات رسان و و راهداری برای رفع مشکل این روستا تلاش خواهند کرد تا هر چه زودتر تردد در این روستا هم انجام شود.

طالبی با اعلام این که شدت بارندگی منجر به خسارت در بخش های زراعی، کشاورزی، سردهنه ها و زیرساخت ها شده است، گفت: هنوز میزان خسارت مشخص نشده است.