اصفهان - ایرنا - چهار نفر از دانش‌آموزان استان اصفهان که با اعلام نتایج آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها موفق به کسب رتبه‌های تک رقمی و برتر شدند مهمترین عامل موفقیت خود را تلاش برای دستیابی به هدف دانستند و تاکید کردند که کلاس‌های کنکور تضمینی برای موفقیت در این آزمون نیست.

به گزارش ایرنا، با اعلام نتایج کنکور سراسری در ۱۰ مرداد، اسامی چهار دانش‌آموز اصفهانی در رشته های ریاضی و فنی، علوم تجربی، زبان و علوم انسانی که موفق به کسب رتبه‌های تک رقمی شدند اعلام شد.

محمدجواد احمدپور رتبه هفت رشته ریاضی و فنی، آوا فاضلی رتبه ۹ رشته علوم‌تجربی، دانیال منتظری رتبه پنج رشته زبان و محمد جواد مهدیان رتبه سه رشته علوم‌انسانی را در کنکور سراسری ۱۴۰۰ کسب کردند.

مطالعه عمیق و جدی عامل موفقیت در کنکور

رتبه پنج رشته زبان انگلیسی در کنکور سراسری از شهر اصفهان با اشاره به تلاش بسیار خود برای موفقیت و قبولی در کنکور گفت: بیشترین همت خود را در ۲ سال اخیر برغم غیرحضوری شدن کلاس‌های درس بر مبنای مطالعه عمیق و جدی بنا نهادم.

دانیال منتظری در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه به موسیقی در رشته پیانو و ورزش در رشته بسکتبال بسیار علاقه‌مند است گفت: در این مدت سعی کردم، بخش بسیاری از اوقات خود را  از کلاسهای هنری و ورزشی به سمت مطالعه درسی متمرکز کنم.

وی که متولد سال ۸۲ است اظهار داشت: برای افزایش معلومات درسی خود به‌صورت محدود از کلاس‌های تقویتی و کنکور استفاده کردم و در آزمون‌های آزمایشی که به شیوه آنلاین برگزار می‌شد، مُدام شرکت می‌کردم.

دارنده رتبه تک رقمی کنکور سراسری در رشته زبان انگلیسی به دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم توصیه کرد که تنها به حضور در کلاس‌های کنکور و تقویتی اتکا نکنند زیرا مهمترین عامل موفقیت در هر عرصه‌ای بویژه قبولی کنکور، همت و پشتکار فردی است.

مدیریت زمان در فضای حقیقی و مجازی عامل ارتقای علمی

رتبه ۹ کنکور سراسری در رشته علوم تجربی از شهر اصفهان، مهمترین عامل موفقیت خود را در این آزمون علمی، مدیریت زمان در فضای حقیقی و مجازی عنوان کرد و گفت: اگر دانش‌آموزان مسیر را به درستی انتخاب کنند می‌توانند شرایط را به نفع خود برنامه‌ریزی کنند.

آوا فاضلی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در هیچ کلاس کنکور به‌صورت جدی حضور نیافته است گفت: تنها در سایه حمایت کامل و جامع خانواده و  پدر و مادرم توانستم در یکسال اخیر بطور کامل بر مطالعه دروس عمومی و تخصصی خود تمرکز کنم.

وی که متولد سال ۸۱ است خاطرنشان کرد: با وجود تغییرات تدریس از فضای حضوری در مدرسه به فضای مجازی بدلیل شرایط کرونا و حواشی آن برای دانش‌آموان، باز هم با روحیه قوی و اعتماد به نفس به مطالعه پرداختم.

دارنده رتبه تک رقمی در رشته علوم تجربی افزود: از سال گذشته ساعات مطالعه خود را از حدود هشت ساعت به ۲ برابر افزایش دادم و در این مدت با توجه به محدودیت کرونا در رفتن به مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، بیشترین همت خود را بر درس خواندن نهادم.

تلاش زیاد بدون توجه به امکانات عامل مهم کسب رتبه برتر در کنکور

رتبه سوم رشته علوم انسانی در کنکور سراسری از شهرستان شاهین‌شهر و میمه با رد ادعای برخی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان که باید بیشترین وقت را برای قبولی در کنکور در کلاس‌های تقویتی و با بهره‌گیری از مشاوران بپردازند گفت: تنها عاملی که من را در این مسیر موفق کرد تلاش زیاد برای افزایش معلومات علمی در سایه امکانات کم بود.

محمد جواد مهدیان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دوران تحصیل متوسطه خود را در مدرسه شبانه سپری کرده است افزود: غیرحضوری شدن آموزش‌ها کمک شایانی به من و بسیاری از دانش‌آموزان کرد که بیشترین وقت خود را بدون اتلاف وقت در مدرسه به مطالعه و درس خواندن بپردازم.

وی که متولد سال ۸۱ است یادآور شد: در این میان همراهی خانواده با ایجاد محیطی آرام و شرایط مطلوب مطالعه سهم بسیار زیادی در افزایش میزان یادگیری من داشت و در این مدت بهترین استفاده را از وقت و فرصت ایجاد شده برای خود کردم.

دارنده رتبه تک رقمی در رشته علوم انسانی افزود: دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم باید از همان کلاس دهم بخش اعظمی از وقت خود را به مطالعه عمیق دروس خود بپردازند و تنها به رفتن به کلاس‌های کنکور و داشتن مشاور درسی اکتفا نکننند.

وی که به تحصیل در رشته حقوق علاقه‌مند است گفت: قصد دارم در این رشته در دانشگاه تهران تحصیل کنم و بتوانم برای مردم جامعه خود مفید واقع شوم.

آنلاین (برخط) شدن کلاسهای درس عامل مهمی در افزایش زمان مطالعه

رتبه هفت رشته ریاضی و فنی از اصفهان گفت: شرایط و وضعیتی که در این ۲ سال اخیر بواسطه شیوع کرونا در کشور ایجاد شد از یک سو مشکلاتی را در شیوه آموزش حضوری ایجاد کرد ولی از سوی دیگر آنلاین (برخط) شدن آموزش‌ها موجب افزایش زمان و فرصت مطالعه برای دانش‌آموزان شد.

 محمد جواد احمدپور در گفت و گو با ایرنا افزود: از کلاس یازدهم تاکنون به‌ویژه در پایه دوازدهم بدون حضور در کلاس‌های تقویتی کنکور و استفاده از مشاوران تحصیلی، تنها به خواندن عمیق و جدی درس اکتفا کردم.

وی بیان داشت: شرکت در کلاس‌های کنکور هیچ تضمینی برای قبولی فرد در کنکور سراسری ندارد به‌ویژه اگر دانش‌آموزان تنها به حضور در این کلاس‌ها اکتفا کنند و از برنامه‌ریزی شخصی برای خود غافل باشند.

دارنده رتبه تک رقمی در رشته ریاضی و فنی افزود: یکی دیگر از عوامل مهم و سرنوشت‌ساز در قبولی کنکور این است که حضور در فضای مجازی و مهمانی‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه کم و قطع شود و بیشترین زمان که از نظر بسیاری از اساتید فرصت طلایی است به درس خواندن اختصاص داده شود.

کنکور سراسری در استان اصفهان با حضور ۸۲ هزار و ۷۲۳ نفر داوطلب برگزار شد که تعداد داوطلبان در گروه ریاضی ۱۰ هزار و ۱۹۰ نفر، گروه علوم انسانی ۱۹ هزار و ۴۲۷ نفر، در گروه هنر ۱۰ هزار و ۹۳۱ نفر، گروه علوم تجربی ۳۱ هزار و ۱۶ نفر و گروه زبان های خارجی نیز ۱۱ هزار ۱۵۹ نفر بودند.