کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در قشر خبرنگاران گفت: در این مرحله حدود ۵۰۰ نفر از خبرنگاران واجد شرایط این استان واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

محمدرضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خبرنگارانی که عضو صندوق اعتباری هنر، خانه مطبوعات هستند و یا در سامانه جامع رسانه های کشور ثبت نام کرده اند در این مرحله مشمول دریافت واکسن کرونا می شوند.

وی تاکید کرد: آن دسته از خبرنگارانی که در این مرحله جزو فهرست دریافت کنندگان واکسن نباشد در مرحله دوم به لیست اضافه خواهند شد و از این بابت جای نگرانی نخواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: خبرنگارانی که کد ملی آنها به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده، می توانند از امروز سه شنبه و از طریق سامانه salamat,gov.ir  محل، روز و ساعت دریافت واکسن را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: خبرنگاران از ابتدای همه گیری کرونا جزو اقشاری بودند که با تلاش پیوسته و بی وقفه نسبت به انعکاس اخبار و اطلاع رسانی به جامعه فعالیت داشتند.

علیزاده اظهار داشت: خبرنگاران استان کرمان نیز در این مدت تمام توان و تلاش خود را انجام دادند و به دلیل ماهیت کارشان بیشترین خطرپذیری را داشته و تعداد زیادی از آنها دچار مشکلات ناشی از بیماری کرونا شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت قرمز و نامناسب استان کرمان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، خبرنگاران سریع تر از فرصت پیش آمده برای ثبت نام و تزریق واکسن استفاده کنند.