بجنورد- ایرنا- رییس شورای همانگی بیمه‌های خراسان شمالی گفت: شورای حل اختلاف ویژه بیمه در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و گرمه این استان ایجاد شد که در مابقی شهرستان ها نیز تا مهر ماه امسال دایر می‌شود.

مهران ساری روز  سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد شورای حل اختلاف ویژه بیمه در شهرستان ها با همراهی و همکاری و نظر مثبت دادگستری کل استان انجام شده است که روند پاسخ گویی به مراجعه کننده ها را شتاب بخشیده است.

وی افزود: هدف از تشکیل این شوراها  در مرحله اول تسهیل امور مربوط به تصادفات است و با همکاری تنگاتنگ دادگستری سعی شده امور مربوط به  زیان دیدگان تصادفات رانندگی خارج از سایر روندهای اداری انجام  شود تا خللی در پرداختی ها ایجاد نشود.

ساری اظهار داشت: روند رسیدگی به پرونده های قضایی مربوط به تصادفات با توجه به ماهیت پرونده ها و حجم ورودی پرونده ها در مراجع قضایی نیازمند صرف زمان طولانی است اما با ایجاد شوراهای حل اختلاف بیمه ای این روند بسیار کوتاه‌تر شده است.

رییس شورای همانگی بیمه‌های خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه این استان در ضریب نفوذ بیمه‌ای رتبه سوم کشوری را دارد گفت: از جمله دلایل بالا بودن ضریب نفوذ بیمه‌ای استان فعالیت مناسب بیمه ها،  گسترش فرهنگ بیمه ای در جامعه و افزایش نیازهای بیمه ای مردم و صاحبان مشاغل، صنایع و کسب و کارها و همچنین فعالیت خوب  شبکه فروش بیمه ها در استان است.

 در مجموع ۲۰ شرکت بیمه ای در استان فعال است و حدود ۱۰۰ هزار نفر از هم استانی ها هم بیمه درمان تکمیلی دارند که شامل کارمندان و کارکنان اداره ها، سازمان ها، ارگان ها و شرکت ها می شوند و علاوه بر این حدود  ۱۰۰ هزار بیمه شده انواع بیمه های عمر در استان هستند.

رییس شورای همانگی بیمه‌های خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به فرایند نسخ الکتروینکی نیز تاکید کرد و گفت: با بیمه سلامت و تامین اجتماعی در این خصوص وارد کار شده ایم و تمامی شرکت ها بیمه به صورت الکترونیکی فعالیت می کنند که در این راستا بین ۹۰ تا ۹۵ درصد اقدامات به صورت الکترونیکی قابل انجام است و یکسری مشکلات وجود دارد که در حین کار رفع خواهیم کرد.

ساری اظهار داشت: روند نسخه نویسی الکترونیکی مزایای بسیار زیادی دارد اما  هم اینک برخی از پزشکان در مطب های خود یک رایانه و خط اینترنت ندارند که هنوز به صورت کاغذی اقدامی کنند که البته هم اینک این نسخه ها مورد پذیرش قرار می گیرد.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

هم اینک ۷۰۰ هزار نفر از هم استانی ها زیر پوشش بیمه سلامت هستند، بیمه تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز ۳۰۳ هزار نفر  زیر پوشش دارد.