بجنورد- ایرنا- رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی گفت: خبرنگاران وظیفه خطیری برای آگاهی مردم از شرایط بحرانی کرونا در استان دارند و انتظار می رود تلاش اصحاب رسانه در این زمینه افزایش یابد.

احمد برادران  روز سه شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان به جایگاه رسانه به عنوان یکی از مهمترین ارکان دموکراسی در تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی های مردم اشاره کرد و گفت: خبرنگاران پل ارتباط مردم و مدیران هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: براساس  آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی تعداد بستری ها و مراجعه کنندگان به مراکز درمان ناشی از بیماری کرونا بسیار نگران کننده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی تواند در بحث اطلاع رسانی کار کند و تمامی دستگاه‌های اجرایی بویژه  اصحاب رسانه باید با جدیت پای کار باشند.

وی گفت: برگزاری مجالس و محافل دورهمی ها یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری کروناست و باید اقدامات فرهنگی دیگر از تریبون های مختلف برای اطلاع رسانی کامل و درست و اعلام هشدارها انجام شود.

وی با ابراز نگرانی در خصوص عادی انگاری مردم از کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گفت: با همکاری دستگاه قضایی تالارها امروز بسته خواهند شد و ادامه فعالیت مشاغل گروه یک منوط به رعایت ضوابط بهداشتی خواهد بود.

برداران همچنین در بخش پایانی سخنان خود بر ایجاد تمهیدات لازم برای انجام واکسیناسیون جامعه خبرنگاران استان تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست گفت: براساس سند ملی واکسیناسیون همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون خبرنگاران این استان آغاز شد.

حسین فرخنده گفت: خبرنگارانی که پیش از این کد ملی آنها  به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده است از هم‌اکنون می‌توانند از طریق سامانه محل، روز و ساعت دریافت واکسن را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: براین اساس خبرنگارانی که پیش از این در سامانه نام نویسی کردند اکنون با ورود به سامانه  salamat.gov.ir نسبت به دریافت نوبت تزریق واکسن اقدام کنند.