سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برگزاری آیین‌های نکوداشت مفاخر از اصیل‌ترین و مهمترین فعالیت‌های فرهنگی استان است و امسال هر شهرستان یک نکوداشت مفاخر برنامه‌ریزی کند.

 به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز سه شنبه در نشست انجمن مفاخر فرهنگی استان سمنان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری این گونه برنامه ها باید در اولویت فعالیت های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه سایر برنامه های فرهنگی باید در مراحل بعدی باشد ادامه داد: نکوداشت مفاخر فعالیت فرهنگی بسیار مهم، ماندگار، مهم و زیربنایی در عرصه فرهنگ تلقی می شود.

وی از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلانی شهرستانها که به صورت وبیاری در این نشست حضور داشتند خواست تا توجه بیشتری به تجلیل از مفاخر داده و این حوزه را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

فلاح با تاکید بر اینکه تجلیل از مفاخر ار برنامه های فرهنگی اولویت دار در سال ۱۴۰۰ است گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته برای هر شهرستان در این استان امسال برگزاری یک نکوداشت استانی پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه برگزاری کنگره ملی نکوداشت آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی را فعالیتی موفق و ماندگار دانست و گفت: برگزاری این کنگره برکات فراوانی داشت و این کنگره به شکلی بسیار خوب و پرمحتوا برگزار شد.

فلاح، چاپ ۵۳ جلد کتاب در قالب ۱۵ عنوان را از برکات این کنگره دانست و خطاب به روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای استان سمنان اظهار داشت: برگزاری هر کنگره و نکوداشت نیازمند ملزوماتی است که انتخاب دبیران اجرایی و علمی از مهمترین این عوامل است.

وی با تاکید بر اینکه این کنگره الگوی مناسبی برای برگزاری آیین های نکوداشت در استان سمنان است گفت: تجلیل و تقدیر از مفاخر کار ارزشمندی است که در تمام برنامه های فرهنگی و جشنواره ها همواره از پیشکسوتان باید مد نظر باشد و این اقدام باعث افزایش امید در جامعه به ویژه در بین شاگردان و خادمان عرصه فرهنگ خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از دست اندرکاران این کنگره تجلیل کرد و از معاون فرهنگی و رسانه ای و نیز قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا نکوداشت مفاخر را در اولویت فعالیت های فرهنگی قرار دهند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست، چاپ و انتشار مقالات و کتاب های فراوان را از برکات کنگره نکوداشت آیت الله العظمی شاهرودی دانست.

ابوالفضل صادقی نژاد با تاکید بر اینکه این نکوداشت باعث وفاق و همدلی مسوولان دانست و گفت: در برگزاری آیین های نکوداشت مفاخر انتخاب چهره هایی در هر منطقه که عامل وحدت در جامعه هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

امیر هوشنگ باهنر مسوول دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان نیز مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی را ناخدای عرصه فرهنگ دانست و برون‌سپاری فعالیت های اجرایی فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.