مریم قلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: یکی از مواردی مطرح در این حوزه مبحث تاکسیرانان امانتدار است و از آنجایی که تعداد زیادی از شهروندان با تاکسی تردد میکنند معمولا اشیای گمشدهای در تاکسیها باقی میماند.
به گفته وی، در سازمان تاکسیرانی، واحد امور اشیای گمشده از سه ماه پیش شکل گرفته است که همه تاکسیرانها در صورت پیداکردن اشیایی در داخل خودروی خود یا آن را به صاحبش بازمی گردانند یا آن را تحویل سازمان تاکسیرانی میدهند.
قلی زاده ادامه داد: بیشترین این اشیا مدارک شخصی و هویتی است که پس از گذشت حدود ۴۰ روز، اگر فرد به سازمان تاکسیرانی مراجعه نکرد تحویل اداره پست می شود و از طریق ارسال پستی به دست صاحبان مدارک می رسد.
به گفته وی، شهروندانی که اشیای خود را گم کردند میتوانند با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی و یا تماس با شماره ۴۸۰۴۸ بعد از دادن نشانی، شیء گم شده خود را تحویل بگیرند.
مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از اشیاء گم شده سالها است که در سازمان تاکسیرانی باقی مانده و صاحبان اصلی آن برای گرفتن شیء گم شده خود مراجعه نکردند.
وی ادامه داد: شهروندانی که اشیاء خود را در ناوگان تاکسیرانی گم کردند، بصورت تلفنی و مجازی با دادن نشانی و مشخصات اشیا گمشده خود را پیدا کنند.
به گزارش ایرنا، روزانه حدود ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعالیت دارد که بر اساس آمارها روزانه چندین میلیون نفر در تهران از این وسیله نقلیه عمومی برای جابجایی درونشهری خود استفاده میکنند.