به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر، رییس این سازمان با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه سیاستگذاری رسانه، گفت: وظیفه ساترا نه تولید محتوا، بلکه نظارت و سیاستگذاری بر رسانهها و تولیدات آنان بوده و هدف از برگزاری این دوره، تربیت علمی و عملی سیاستگذار رسانهای است.
«محمدصادق امامیان» افزود: یکی از آسیبها و معضلاتی که متوجه سازمانهای اجرایی کشور، عدم وجود ارتباط با بدنه پژوهشی و سیاستگذاری است.
وی همچنین به نقش مؤثر هستههای پژوهشی اشاره و خاطرنشان کرد: گروههای چابک و فعال میتوانند بازوی فکری و تصمیمگیری برای سازمانهایی مثل ساترا باشند.
مدیر دفتر مطالعات تنظیمگری ساترا نیز در این مراسم گفت: تجربه ما در حوزه سیاستگذاری نشان میدهد یکی از خلاهای حوزه سیاستگذاری کشور به صورت عام، نبود دیدگاههای نخبگانی و تخصصی در این حوزه است.
«آرین ابراهیمینژاد» افزود: از روز اول آغاز کار در دفتر مطالعات ساترا تلاش کردیم به روشهای مختلفی دانشگاهیان و دانشجویان را با مسائل ساترا درگیر کنیم و ایدههای سیاستی تنظیمگرانه را از آنها گرفته و به مرحله اجرا برسانیم.
او درمورد دوره کارآموزی مدرسه نیز توضیح داد: در ساترا یک کمیسیون اجرایی وجود دارد که مسائل نظارتی مربوط به پلتفرمها در این کمیسیون مطرح میشود و در دوره کارآموزی از کارورزان خواسته میشود درگیر این کمیسیون شوند و با موضوعات مشخصی که از سمت کمیسیون میآید یک پژوهش را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مدرسه سیاستگذاری رسانه امروز در سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر برگزار شد.