تهران- ایرنا- رییس فدراسیون تیراندازی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص جابه‌جایی نجمه خدمتی قبل از اعزام به بازی‌های الکپیک توکیو، گفت: این مساله دلیل فنی و کارشناسی داشت و رکوردهای کسب شده گویای همه چیز است.

علی دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای رسیدن به مدال طلای المپیک راه پرفراز و نشیبی را طی کردیم و از ۳ سال پیش در مسابقات مختلف برون مرزی با کسب سهمیه های مختلف راهی توکیو شدیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس اردوها را برنامه‌ریزی کردیم و با تامین مهمات به سمت المپیک پیش رفتیم. از نظر امکانات، مهمات، سلاح و منابع مالی خیلی در تنگنا بودیم اما تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا جو آرام و خوبی را در مجموعه حاکم کنیم و مزد آن را هم گرفتیم.

رییس فدراسیون تیراندازی یادآور شد: تا امروز تنها مدال طلای کاروان ایران در المپیک را به دست آوردیم و این بر اساس یک برنامه ریزی بود که با شیب ملایمی به دست آمد، البته خداوند عنایت کرد و امروز یکی از پرافتخارترین فدراسیون های ورزشی ایران به شمار می رویم و بعد از ۷۳ سال موفق به کسب مدال طلای المپیک شدیم.

دادگر در مورد عملکرد دیگر ملی پوش تپانچه ایران تصریح کرد: هانیه رستمان در انفرادی تپانچه بادی با یک اختلاف، مقام دهم را به دست آورد و نتوانست به فینال برسد. در تپانچه چنین مقامی را نداشتیم و این اتفاق برای اولین بار بود و نشان داد هانیه رستمیان نیز در مسیر درستی گام برمی دارد. اما جواد فروغی به دلیل آرامش و اعتماد به نفس خوبی که دارد در المپیک روی سکو رفت و امیدوارم در ۲ تا ۳ دوره آینده المپیک نیز بتواند برای تیراندازی ایران افتخارآفرین باشد. 

وی در مورد نجمه خدمتی و بحث جابجایی او هم گفت: خدمتی از ورزشکاران خوب تیراندازی به شمار می رود، اما ما به دنبال این بودیم تا بهترین نفرات و بهترین تیم را در المپیک داشته باشیم. او در رکوردگیری ها پایین تر از رقبای خود قرار گرفت. فاطمه کرم زاده رکوردهای بهتری داشت و این مساله در بحث کارشناسی و فنی مورد توجه قرار گرفت و در نهایت قرار شد کرم زاده در بخش تفنگ بادی به رقابت بپردازد.فدراسیون به دنبال موفقیت بود و این در راستای اجرای عدالت، رکورد و منطق بود. اگر کرم زاده به هر دلیل کنار می رفت نفر بعدی آرمینا صادقیان بود که رکوردهای بعدی را در اختیار داشت و خدمتی بعد از او بود.

رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص تحریم ها و رفع مشکلات تیراندازی هم گفت: بخش بیشتر تامین فشنگ به تحریم‌ها باز می‌گردد و امیدوارم روزی این مساله تمام شود چرا که به ناحق و ناعادلانه تحریم شده‌ایم. برای تیم‌های ورزشی خودمان سنگ تمام گذاشتیم به ویژه در این ۴ ماه آخر در تامین مهمات خوب عمل کردیم و دیدید اگر امکانات باشد قهرمانان تیراندازی می توانند در بالاترین سطح مدال های ارزشمندی را به دست بیاورند.