تهران – ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند: تعامل در مدیریت‌های شهری معجزه می کند و نگاه تعاملی بین شوراهای اسلامی و سایر مدیران می‌توانند نجات‌بخش شهر بوده و حل مشکلات مردم را تسریع بخشد.

مهدی حیدری روز چهارشنبه در آیین تکریم اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان دماوند که با حضور برخی از مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دوره پنجم شوراهای اسلامی و مدیریت شهری با پستی و بلندی های بسیاری مواجه بودند که امیدواریم در آینده روزهای سخت کمتر شده و بر رفاه مردم افزوده شود.

وی ادامه داد: از جمله موضوعات مطرح در شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی، بحث قانون‌گرایی و مبارزه با فساد است و تا زمانی که ساختار صحیحی ایجاد نشود، این نگرانی همواره وجود خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شوراهای منتخب باید از تجربیات شوراهای گذشته استفاده کنند و قطعاً ما از تجارب این افراد به عنوان ناظران مدیریت شهری بهره خواهیم برد.

فرماندار دماوند تصریح کرد: از جمله موضوعات مهم، توجه شوراهای جدید به انتخاب شهردار است چرا که شهردار پرتوان و مقتدر می‌تواند زمینه خدمت هرچه بیشتر را به مردم فراهم کند، از این رو باید قانون، تخصص و شایسته سالاری را در این خصوص مدنظر قرار دهند.

حیدری با بیان اینکه شوراهای اسلامی باید همواره پاسخگوی مطالبات مردم باشند و نواقص و مشکلات احتمالی را به مردم توضیح دهند، افزود: ما موظفیم دیوارهای بی‌اعتمادی گذشته را کوتاه کنیم و اجازه ندهیم آجری بر این دیوار افزوده شود.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی دوره پنجم تلاش بسیاری در دوره مدیریتی خود انجام دادند و شوراهای منتخب نیز باید بر اساس توانایی و در نظرگیری شرایط موجود به مردم قول مساعدت دهند؛ ما نیز در حد توان در کنار مجموعه شورا خواهیم بود تا رفاه بیشتری برای مردم فراهم شود.

ضرورت ارائه گزارش عملکرد شوراها در پایان دوره خدمت

 حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: جریان مباهله بیانگر این موضوع است که باید در راه حق و حقیقت ایستادگی کرد و ما نیز باید در این نظام مقدس، بر تحقق اهداف و آرمانهای امام راحل و شهدا ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه هر اقدامی که در نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم انجام شده باعث افتخار است و اجر آن نزد خداوند محفوظ خواهد بود، گفت: پاکدستی و تعهد در کنار تخصص و تلاش برای آبادانی شهرها، دعای خیر مردم را در پی دارد.

امام جمعه دماوند افزود: شایسته است شهرداران و شوراهای اسلامی در پایان دوره خدمت، گزارش شفافی از عملکرد خود در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال در رسانه‌ها منتشر کنند چرا که این اقدامات برگ افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

شوراهای دوره پنجم در تعامل مضاعف با منتخبین شوراهای منتخب موثر باشند

 سرهنگ روح الله عرب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: ما همواره قدردان زحمات و تلاش‌های شوراهای اسلامی در راستای خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان دماوند هستیم و از این که در جهت تحقق اهداف بسیج و سپاه قدم برداشتند، سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: اکنون که توفیق خدمتگزاری در قالب شورای اسلامی برای برخی از افراد وجود ندارد، می‌توانند به عنوان شهروند در چهارچوب و رعایت اخلاق اسلامی و تعامل مضاعف با شوراهای اسلامی جدید موثر باشند.

سرهنگ حسین فاضلی، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند ضمن تشکر از زحمات شهرداران، روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان دماوند به این نهاد امنیتی، گفت: مساعدت در خصوص ارائه خدمات به کلانتری، پاسگاه و پلیس راهور، تعمیرات و راه اندازی خودروهای گشتی، بازسازی و تعمیر ساختمان های کلانتری پاسگاه، کمک به برقراری امنیت و پیشگیری از وقوع جرم به واسطه نصب دوربین‌ها، انعکاس به موقع مشکلات و وقایع انتظامی در راستای پیشگیری و کشف جرم از جمله مساعدت های شورای دور پنجم بود.

لازم به ذکر است، در این نشست روسای شوراهای اسلامی ۵ شهر، به بیان گزیده‌ای از اقدامات صورت گرفته در مدت چهارسال اخیر پرداختند و همچنین در این مراسم با اهدای لوح تقدیر، از زحمات ۴ساله اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان دماوند تقدیر شد.