سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش شیوع ویروس کرونا به ویژه در شهرهای قرمز، محدودیتهای جدید برای مشاغل هفت گانه اعلام شد.

محمدابراهیم زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهرهای سنندج، بیجار و مریوان، اظهار داشت: با توجه به رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی و بروز موج پنجم کرونا و نیز افزایش موارد بستری و ابتلای به بیماری کووید۱۹، برخی مشاغل حساس در شهرهای قرمز تعطیل اعلام شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی رستورانها و قهوه خانه ها از مشتریان در فضای بسته ممنوع است و این مشاغل فقط باید بصورت بیرون بر فعالیت داشته باشند، در غیر اینصورت با آنها برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: سالنهای سینما و تئاتر، پاساژ و بازارهای سربسته، استخرهای سرپوشیده و باشگاههای ورزشی، شهر بازی و نمایشگاههای عمومی و اختصاصی نیز تعطیل خواهد بود.

زارعی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر مبتلایان و نیز کمک به کادر درمان برای رسیدگی مطلوب به بیماران، از برگزاری هرگونه تجمع، مراسم و دورهمی خودداری کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای سنندج و بیجار و مریوان در وضعیت قرمز، دهگلان، کامیاران و قروه در وضعیت نارنجی و دیواندره، سقز، بانه و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعملهای بهداشتی، ورود به موجهای بعدی دور از انتظار نیست.

در شبانه‌روز گذشته، ۲۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و سه نفر فوت کردند. در حال حاضر ۴۸۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۵۲ بیمار آنان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. تاکنون یک هزار و ۴۰۴ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.