تهران-ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی موضوع جمعیت و خانواده را از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم ارزیابی کرد و گفت: فرزندآوری و افزایش جمعیت باید محور تمام اقدامات شده و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

امیر حسین بانکی‌پور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درخصوص اولویت‌های فرهنگی دولت سیزدهم اظهار داشت: بهترین فعالیت فرهنگی توجه به موضوع خانواده و جمعیت است چرا که این مسئله ابر بحران تمام مسائل اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی آینده کشور است.

وی ادامه داد: پیری جمعیت وضعیت بسیار بدی را در سال‌های آینده به بار خواهد آورد زمانی که می‌گوییم خانواده و فرزندآوری و افزایش جمعیت محور تمام اقدامات شود به این معنا است که فرهنگ سازی لازم انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: زمانی که محور فعالیت‌های فرهنگی دولت خانواده و افزایش جمعیت باشد، وضعیت اقتصاد نیز به گونه‌ای تعبیه می‌شود تا جمعیت افزایش پیدا کند و مسیر زندگی و معیشت برای فرزندآوری هموار می‌شود و ما در قانون جوانی جمعیت سعی کرده‌ایم تا شرایط را در این زمینه برای خانواده‌ها فراهم کنیم.

بانکی پور تصریح کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که اگر کسی بخواهد فرزندآوری کند، باید اقداماتی انجام دهیم که به نفع او باشد در قانون جوانی جمعیت چنین رویکردی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در نشست علنی روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی، به صورت آزمایشی برای مدت ۷ سال با ۱۶۱ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

طی نامه‌ای از سوی سیامک ره‌پیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان، ایرادات شورای نگهبان در خصوص قانون شوراهای حل اختلاف مبنی بر موارد ابهام و مغایرت با قانون اساسی و شرع اعلام شد.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز شنبه از ارسال مجدد این مصوبه به مجلس برای رفع ایرادات خبر داد.