مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: بر اساس تصمیم مجمع روحانیون، مساجد این شهرستان به منظور پیشگیری از گسترش شیوع کرونا تعطیل بوده و نمازجمعه این هفته در این منطقه برگزار نخواهد شد.

ماموستا عبدالسلام امامی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل شرایط قرمز مقابله با بیماری کووید 19 و ورود نوع جدید از این ویروس به کشور، سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد که بر همین اساس نماز جمعه این هفته برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع از راه‌های انتقال ویروس کرونا است بنابراین با تصمیم مجمع روحانیون و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا مساجد و اماکن مذهبی برای دومین هفته متوالی تعطیل است.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه انتظار داریم روحانیون و ماموستاها این موضوع مهم را رعایت کنند، افزود: تاکنون همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی در راستای مهار کرونا در این شهرستان پای کار بوده و شبکه بهداشت و درمان هم در انجام وظایف خود تلاش خوبی کرده است.

ماموستا امامی تاکید کرد: امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی توسط مردم بتوانیم با کمترین تلفات ویروس را مهار کنیم.

وی همچنین ضمن ابزار نگرانی از شیوع دوباره کرونا نیز بیان کرد: برای جلوگیری از همه گیری و کنترل مرگ و میر ناشی از این بیماری ضروری است همه سالمندان طبق اولویت بندی های انجام شده، نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده و زمینه سلامت خود و اطرافیان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا،  فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۲ نفر رسید که بیشترین آمار طی ۲ ماه گذشته است.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵۶ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و بیش از یک چهارم از این تعداد شامل ۲۵۳ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

تاکنون بیش از ۴۱۰ نفر در مهاباد براثر این بیماری جان خود را ازدست داده‌اند.